Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna [12-PE-ZTP-N2-PP1] semestr zimowy 2019/2020
Praktyka, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka pedagogiczna [12-PE-ZTP-N2-PP1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Gabriela Piechaczek-Ogierman
Strona domowa grupy: http://www.weinoe.us.edu.pl
Literatura:

Andrychowska-Biegacz J.: Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych. Rzeszów 2000.

Czerepaniak- Walczak M.: Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Edytor Toruń 1997

Dróżka W.: Młode pokolenie nauczycieli polskich, aspiracje, styl życia i pracy- w świetle badań autobiograficznych. W: Kwiatkowska H., Lewowicki T. (red.): Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskie. Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP. Warszawa 1997

Dudzikowa M.: Kompetencje autokreacyjne - czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów. W: Kwiatkowska H., (red.), Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1991

Gajewska G., Doliński A.: Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pracy pedagoga: scenariusze zajęć wychowawczych, T. 1, Zielona Góra 2007.

Gajewska G., Gajewska J.: Współpraca z rodzicami. Wskazówki, programy, scenariusze spotkań. Tom 1, Zielona Góra 2012).

Helm J. H., Katz L.G.: Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Wyd. CODN, Warszawa 2003.

Klim-Klimaszewska A.: Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Instytut Wydawniczy ERICA, Warszawa 2010.

Poznańska J., Wierzejska Z., Zygmucik E.: Wskazania wychowawcze do pracy z małym dzieckiem w placówkach wychowania zbiorowego. Warszawa 1993, Centr. Metod. Doskonal. Naucz. Śr. Szk. Med.

Stelmaszuk Z. W. (red.): Współczesne kierunki w opiece nad dzieckiem. Warszawa 1999.

Zakres tematów:

• Przeprowadzenie rozmowy z osobą z kierownictwa na temat głównych zadań, osiągnięć, potrzeb i problemów placówki oświatowej.

• Zapoznanie się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz analiza dokumentacji pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Włączenie się do wszystkich działań zleconych przez opiekuna praktyki w zakresie realizowanych programów wychowania przedszkolnego i edukacyjnych w klasach I - III i innych form działań edukacyjnych na terenie placówki.

• Występowanie w roli asystenta wspomagającego pracę nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego w toku zajęć lub innych form prowadzenia zajęć z dziećmi.

• Codzienne obserwowanie jak największej liczby zajęć edukacyjnych i wychowawczych w szkole i przedszkolu.

Metody dydaktyczne:

Obserwacja, obserwacja uczestnicząca, analiza dokumentów.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci przedkładają opiekunowi praktyki w uczelni następujące dokumenty:

• arkusz oceny realizacji praktyki pedagogicznej,

• dziennik praktyk poświadczony podpisem opiekuna praktyki w placówce z dokładnymi zapisami odnośnie codziennych działań na praktyce (w tym notatki z obserwacji zajęć edukacyjnych wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami oraz ich krytyczną analizą),

• raport z przebiegu praktyki pedagogicznej,

• scenariusze przeprowadzonych zajęć edukacyjnych - wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami, planowanym przebiegiem zajęć z uwzględnieniem czynności nauczyciela i czynności dzieci - podpisane przez opiekuna praktyki w szkole lub przedszkolu.

Uwagi:

ZTP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)