Praktyka pedagogiczna [12-PE-ZTP-N2-PP1]
semestr zimowy 2019/2020
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka pedagogiczna [12-PE-ZTP-N2-PP1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman |
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl |
Literatura: |
Andrychowska-Biegacz J.: Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych. Rzeszów 2000. Czerepaniak- Walczak M.: Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Edytor Toruń 1997 Dróżka W.: Młode pokolenie nauczycieli polskich, aspiracje, styl życia i pracy- w świetle badań autobiograficznych. W: Kwiatkowska H., Lewowicki T. (red.): Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskie. Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP. Warszawa 1997 Dudzikowa M.: Kompetencje autokreacyjne - czy i jak są możliwe do nabycia w toku studiów. W: Kwiatkowska H., (red.), Ewolucja tożsamości pedagogiki, Warszawa 1991 Gajewska G., Doliński A.: Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pracy pedagoga: scenariusze zajęć wychowawczych, T. 1, Zielona Góra 2007. Gajewska G., Gajewska J.: Współpraca z rodzicami. Wskazówki, programy, scenariusze spotkań. Tom 1, Zielona Góra 2012). Helm J. H., Katz L.G.: Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Wyd. CODN, Warszawa 2003. Klim-Klimaszewska A.: Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Instytut Wydawniczy ERICA, Warszawa 2010. Poznańska J., Wierzejska Z., Zygmucik E.: Wskazania wychowawcze do pracy z małym dzieckiem w placówkach wychowania zbiorowego. Warszawa 1993, Centr. Metod. Doskonal. Naucz. Śr. Szk. Med. Stelmaszuk Z. W. (red.): Współczesne kierunki w opiece nad dzieckiem. Warszawa 1999. |
Zakres tematów: |
• Przeprowadzenie rozmowy z osobą z kierownictwa na temat głównych zadań, osiągnięć, potrzeb i problemów placówki oświatowej. • Zapoznanie się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz analiza dokumentacji pracy opiekuńczo-wychowawczej. • Włączenie się do wszystkich działań zleconych przez opiekuna praktyki w zakresie realizowanych programów wychowania przedszkolnego i edukacyjnych w klasach I - III i innych form działań edukacyjnych na terenie placówki. • Występowanie w roli asystenta wspomagającego pracę nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego w toku zajęć lub innych form prowadzenia zajęć z dziećmi. • Codzienne obserwowanie jak największej liczby zajęć edukacyjnych i wychowawczych w szkole i przedszkolu. |
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja, obserwacja uczestnicząca, analiza dokumentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci przedkładają opiekunowi praktyki w uczelni następujące dokumenty: • arkusz oceny realizacji praktyki pedagogicznej, • dziennik praktyk poświadczony podpisem opiekuna praktyki w placówce z dokładnymi zapisami odnośnie codziennych działań na praktyce (w tym notatki z obserwacji zajęć edukacyjnych wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami oraz ich krytyczną analizą), • raport z przebiegu praktyki pedagogicznej, • scenariusze przeprowadzonych zajęć edukacyjnych - wraz z tematami zajęć, celami, metodami, środkami, planowanym przebiegiem zajęć z uwzględnieniem czynności nauczyciela i czynności dzieci - podpisane przez opiekuna praktyki w szkole lub przedszkolu. |
Uwagi: |
ZTP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.