Profilaktyka i promocja zdrowia [12-PE-AR-S1-1PPZ]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Profilaktyka i promocja zdrowia [12-PE-AR-S1-1PPZ] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman |
Strona domowa grupy: | http://www.us.edu.pl |
Literatura: |
Demel M.: Pedagogika zdrowia. WSiP, Warszawa 1980. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Korporowicz V: Zdrowie i jego promocja: kształtowanie przyszłości. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2005. Sęk H.: Zdrowie behawioralne. (W:): J. Strelau (red.): Psychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej. T. 3, GWP, Gdańsk 2000. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Dąbek A. (red.): Służyć dziecku: profilaktyka i promocja zdrowia. Pełnomocnik Wojewody Zielonogórskiego d/s Zapobiegania Narkomanii, 1993. Gwizdek B., Sołtys E.: Gimnazjalny projekt profilaktyczno-wychowawczy. WSiP, Warszawa 2002. Heszen-Niejodek (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Woynarowska B. (red.): Zdrowie i szkoła. PZWL, Warszawa 2000. |
Zakres tematów: |
1,2. Teoretyczne założenia profilaktyki – definicja, cele i strategie działań profilaktycznych. 3,4. Historyczne źródła profilaktyki i promocji zdrowia. 5,6. Idea koncepcji promocji zdrowia. 7,8. Teoretyczne modele zdrowia. 9, 10. Zachowania ryzykowne i konsekwencje dla zdrowia 11, 12. Model zdrowego stylu życia 13-14. Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki i promocji zdrowia |
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia testu na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie 50% maksymalnej punktacji. Czas na wypełnienie zadań zawartych w teście wynosi 40 minut. Student udziela pisemnej odpowiedzi na pytania o charakterze zamkniętym półotwartym i otwartym zamieszczone w arkuszu testowym. Termin kolokwium wyznaczony jest na przedostatnie zajęcia w semestrze letnim. |
Uwagi: |
dr G. Piechaczek-Ogierman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.