Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego 12-PE-AR-S1-3PTDZ
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Poradnictwo i terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju psychospołecznego 12-PE-AR-S1-3PTDZ
Zajęcia semestr letni 2019/2020 (2019/2020L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 020
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

Corey G., Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii. Poznań 2005. Zysk i S-ka Wydawnictwo.

2. Kottler J. A., Skuteczny terapeuta. Gdańsk 2003: GWP.

3. Czabala Cz., Kluczńska S. (red.), Poradnictwo psychologiczne. Warszawa 2015, PWN

4. Dąbrowska-Jabłońska (red.), Metody i techniki pomocy psychologicznej. Kraków 2006, Wyd. Impuls

5. Forkiewicz V, Terapia pedagogiczna. Scenariusze zajęć. Łódź 2003. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

6. Gałkowski T., Jastrzębowska G., Logopedia. Pytania i odpowiedzi. T. 1, 2, Opole 2014, Wyd. UO.

7. Geldart K., Geldart D., Rozmowa, która pomaga. Podstawowe umiejętności terapeutyczne. Gdańsk 2004, Wyd. Gdańskie Wyd. Psychol.

8. Kaja B, Zarys terapii dziecka. Metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka. Bydgoszcz 1998.

9. Kutscher M., Atwood T., Wolff R., Dzieci z zaburzeniami łączonymi. ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia. Wydawnictwo LIBER, Warszawa 2007.

10. Okła W., Poradnictwo terapeutyczne. Lublin 2013, Wyd. KUL.

11. Sęk H., Społeczna psychologia kliniczna. Warszawa 2000. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

1. Epizod depresyjny F32

2. Zaburzenia depresyjne nawracające F33

3. Zaburzenia nerwicowe od postacią fobii F40

4. Zaburzenia odżywiania F50

5. Nieorganiczne zaburzenia snu F51

6. Inne zaburzenia nerwicowe F48

7. Upośledzenie umysłowe F70-79

8. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych – specyficzne zaburzenia czytania F81

9. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych – Specyficzne zaburzenia ortograficzne F81

10. Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych – specyficzne zaburzenia umiejętności arytmetycznychF81

11. Specyficzne zaburzenia rozwojowe funkcji motorycznych F82

12. Całościowe zaburzenia rozwojowe F84

13. Zespół Aspergera F84.5

14. Zaburzenia hiperkinetyczne F90

15. Zaburzenia aktywności i uwagi F90

16. Zaburzenia zachowania F91

17. Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie F93

18. Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

19. Tiki F95

20. Inne zaburzenia zachowania i emocji rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie i w wieku młodzieńczym F 98

21. Stereotypie ruchowe F 98.4

22. Jąkanie (zacinanie się) F98.5

23. Mowa bezładna F98.6

Metody dydaktyczne:

praca w grupach, metoda projektu, prezentacja, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

średnia arytmetyczna z prezentacji i projektu, ocena aktywności studenta

Uwagi:

dr hab. U. Klajmon-Lech

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.