Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztat umiejętności wychowawczych 12-PE-AR-S1-4WUW
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztat umiejętności wychowawczych 12-PE-AR-S1-4WUW
Zajęcia semestr letni 2019/2020 (2019/2020L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 9:45 - 12:00
sala 020
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Całusińska M., Trening umiejętności wychowawczych. Dla rodziców i specjalistów.

Faber A., Mazlish E., Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być.

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.

Gordon T., Wychowanie bez porażek.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w szkole.

Grzesiuk L., Tryjarska B., Jak pomagać sobie, rodzinie i innym.

Janowska J., Rozwijanie umiejętności psychopedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli.

Kupaj L., Krysa W., Kompetencje coachingowe nauczycieli. Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole.

Sakowska J., Szkoła dla Rodziców i Wychowawców.

Sokołowska E., Jak postępować z agresywnym uczniem. Zmiana sposobu myślenia i postępowania.

Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej.

Sujak E., ABC psychologii komunikacji.

Taraszkiewicz M., Redlisiak G., Bednarkowa W., Taraszkiewicz Z., Jak wspierać dziecko w nauce. Niezbędnik Aktywnego Rodzica.

Wróbel A., Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi.

Vopel K.W., Poradnik dla prowadzących grupy.

Zakres tematów:

Uwarunkowania, przebieg i organizacja procesu wychowawczego.

Osobowość i kompetencje wychowawcze nauczycieli i rodziców.

Postawy wychowawcze.

Możliwości i ograniczenia pracy wychowawcy.

Sposoby poznawania wychowanków w kontekście ich sytuacji życiowej.

Nawiązywanie i kształtowanie relacji wychowawca-wychowanek.

Sposoby rozwiązywania konkretnych problemów wychowawczych

Umiejętności komunikacyjne opiekuna-wychowawcy (aktywne słuchanie, stosowanie komunikatu „ja”, sposoby zachęcania dzieci do współpracy, sposoby pomocy w radzeniu sobie z uczuciami).

Krytyczna analiza wybranych przykładów działań pedagogicznych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia warsztatowe.

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa obejmująca wskazane w programie zagadnienia. Kolokwium pisemne.

Uwagi:

dr A. Sorkowicz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.