Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria literatury: moduł 2 - Wstęp do literaturoznawstwa 2 [W1-FA-KX-S1-TL2-W2-2] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoria literatury: moduł 2 - Wstęp do literaturoznawstwa 2 [W1-FA-KX-S1-TL2-W2-2]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 2.2
Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Leszek Drong
Literatura:

Martin Middeke, Christoph Reinfandt, eds., Theory Matters: The Place of Theory in Literary and Cultural Studies Today

Ann B. Dobie, Theory into Practice: An Introduction to Literary Criticism

Vincent B. Leitch et al., eds., The Norton Anthology of Theory and Criticism

Hans Bertens, Literary Theory: The Basics

K.M. Newton, Twentieth Century Literary Theory

David Lodge, ed., 20th Century Literary Criticism

David Lodge, ed., Modern Criticism and Theory

David H. Richter, ed., Falling into Theory: Conflicting Views on Reading Literature

Denis Walder, ed., Literature in the Modern World

Zakres tematów:

Readings:

1. Gerald Graff, “Disliking Books at an Early Age”

2. T.S. Eliot, “Tradition and the Individual Talent”

3. Sigmund Freud, “Creative Writers and Daydreaming”

4. Roland Barthes, “Death of the Author”

5. Linda Hutcheon, “Theorizing the Postmodern”

6. Donna Haraway, from “A Manifesto for Cyborgs”

7. Stanley Fish, from “Consequences”

8. James V. Wertsch and Henry L. Roediger III, “Collective memory: Conceptual foundations and theoretical approaches”

9. Brian Boyd, “For Evocriticism: Minds Shaped to Be Reshaped”

Metody dydaktyczne:

The basic premise of the course is that selected readings in 20th-century and early 21st-century literary theory are training grounds for interpretive techniques and methods to be applied in a variety of contexts, including literature. The critical readings may be supplemented by literary works as illustrations for particular themes and issues. Most discussions will revolve round the possibilities of identifying theory and criticism as independent discourses, with their own terms of art and tradition, alongside literary history. Throughout the semester, the emphasis will be on developing each student’s critical skills.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment:

Each student is obliged to deliver a 5-minute presentation based on one of the readings in which they discuss a set literary work. Consistency of the interpretation and the use of relevant critical materials, alongside the delivery itself, will be assessed.

No more than two absences are accepted throughout the semester.

Uwagi:

I rok filologii angielskiej, specj. 1KMT 2- studia stacjonarne I stopnia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)