Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Andragogika specjalna z elementami geragogiki [06P-KERO-NP-ASzEG] semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Andragogika specjalna z elementami geragogiki [06P-KERO-NP-ASzEG]
Zajęcia: semestr letni 2018/2019 [2018/2019L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Lewko
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

- Bąbka J., (2004): Człowiek niepełnosprawny w różnych fazach życia, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.

- Cytowska B., (2012): Trudne drogi adaptacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

- Dubas E. (red.), (2007): Uniwersalne problemy andragogiki i gerontologii, UŁ, Łódź.

- Kijak R. (red.), (2012): Niepełnosprawność w świetle dorosłości, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Warszawa.

- Lindyberg I., Krzemińska I., (2012): Wokół dorosłości z niepełnosprawnością intelektualną, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.

- Wybrane przez słuchaczy artykuły z czasopism: „Człowiek – Niepełnosprawność - Społeczeństwo”,- Wybrane przez studentów artykuły z czasopism: „Człowiek – Niepełnosprawność - Społeczeństwo”, „Pedagogika Specjalna”, „Integracja”, „Rewalidacja”, „Szkoła Specjalna”, „Opieka – Terapia - Wychowanie”, „Praca Socjalna”, „Edukacja i Dialog”, „Edukacja Dorosłych”, „Chowanna”, „Auxilium Sociale”.

Zakres tematów:

1. Andragogika specjalna - podmiot, przedmiot oraz zakres zainteresowań andragogiki specjalnej. Terminologia. Cele i zasady.

2. Dorosłość oraz starzenie się osób z niepełnosprawnością w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym. Specyfika funkcjonowania dorosłych osób z niepełnosprawnością. Kryzysy dorosłości i zadania rozwojowe człowieka dorosłego.

4. Etapy oswajania się z niepełnosprawnością. Edukacja do starości i jej cele.

5. Wybrane problemy z zakresu andragogiki specjalnej - współczesne wyzwania, dylematy, tendencje, perspektywy.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod podających, problemowych i praktycznych.

Metody i kryteria oceniania:

Praca samodzielna obejmuje czytanie literatury, przygotowanie się do dyskusji z treści realizowanych podczas ćwiczeń, ustnej lub pisemnej recenzji wybranego artykułu i udziału w problemowej dyskusji grupowej. Oceniany będzie merytoryczny wkład do dyskusji, poszerzony o refleksje własne, umiejętność analitycznego i problemowego spojrzenia na problematykę dorosłości osób z niepełnosprawnością; umiejętność uzasadnienia wyboru artykułu oraz przedstawienia jego tez wraz z odniesieniem do własnych przemyśleń.

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)