Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych [06-PE-EWP-N1-08]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych [06-PE-EWP-N1-08] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15
sala 105 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||
Limit miejsc: | 19 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Natalia Cieślar | ||||||||
Literatura: |
1. Z. Semadeni, Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci, Warszawa 1975. 2. S. Kucharczyk, Podstawy nauczania początkowego matematyki, wybór zadań. Warszawa 1991. 3. M. Omyła Logika, wybrane zagadnienia. Warszawa 1987. 4. A.Polewczyk, Logika i teoria mnogości jako działanie wiedzotwórcze, [w.] Wstęp do metodologii nauk red. J. Rąb, A. Polewczyk, Gliwice 1995. 5. J. Broda, A. Polewczyk, J. Rąb, Podstawy metodologii nauk, Gliwice 2001. 6. M. Tokarz, Wykłady z logiki, Tychy 1998. 7. B. Stanosz, Wprowadzenie do logiki formalnej, Warszawa 2000. 8. B. Stanosz, Ćwiczenia z logiki, Warszawa 2000. 9. R. Maruszewski. K. Świrydowicz, Podstawy logiki i teorii mnogości, Poznań 2006. 10. K. Wieczorek, Wprowadzenie do logiki, Warszawa 2005. 11. S. Kucharczyk, podstawy nauczania początkowego matematyki. Praca zbiorowa, Opole 1987 |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Elementy logiki matematycznej. 2. Zbiory, działania na zbiorach. 3. Iloczyn kartezjański. 4. Relacje. 5. Systemy pozycyjne – zapisywanie liczb naturalnych. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzanie w formie pisemnej stopnia opanowania treści z ostatnich zajęć, oceniane w skali 2-5. Ocena z zaliczenia jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych sprawdzianów. Dodatkowo na końcową ocenę ma wpływ aktywność studenta na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.