Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych [06-PE-EWP-N1-08] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych [06-PE-EWP-N1-08]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15
sala 105
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 19
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Natalia Cieślar
Literatura:

1. Z. Semadeni, Matematyka współczesna w nauczaniu dzieci, Warszawa 1975.

2. S. Kucharczyk, Podstawy nauczania początkowego matematyki, wybór zadań. Warszawa 1991.

3. M. Omyła Logika, wybrane zagadnienia. Warszawa 1987.

4. A.Polewczyk, Logika i teoria mnogości jako działanie wiedzotwórcze, [w.] Wstęp do metodologii nauk red. J. Rąb, A. Polewczyk, Gliwice 1995.

5. J. Broda, A. Polewczyk, J. Rąb, Podstawy metodologii nauk, Gliwice 2001.

6. M. Tokarz, Wykłady z logiki, Tychy 1998.

7. B. Stanosz, Wprowadzenie do logiki formalnej, Warszawa 2000.

8. B. Stanosz, Ćwiczenia z logiki, Warszawa 2000.

9. R. Maruszewski. K. Świrydowicz, Podstawy logiki i teorii mnogości, Poznań 2006.

10. K. Wieczorek, Wprowadzenie do logiki, Warszawa 2005.

11. S. Kucharczyk, podstawy nauczania początkowego matematyki. Praca zbiorowa, Opole 1987

Zakres tematów:

1. Elementy logiki matematycznej.

2. Zbiory, działania na zbiorach.

3. Iloczyn kartezjański.

4. Relacje.

5. Systemy pozycyjne – zapisywanie liczb naturalnych.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzanie w formie pisemnej stopnia opanowania treści

z ostatnich zajęć, oceniane w skali 2-5. Ocena z zaliczenia jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych sprawdzianów.

Dodatkowo na końcową ocenę ma wpływ aktywność studenta na zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)