Człowiek i kultura w globalnej sieci (moduł fakultatywny) [W6-AK-S1-F-5.2CKGS]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Człowiek i kultura w globalnej sieci (moduł fakultatywny) [W6-AK-S1-F-5.2CKGS] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 26 |
Prowadzący: | Grzegorz Błahut |
Literatura: |
Cichocki P. Sieć przyjaciół. Serwis społecznościowy oczami etnografa, Warszawa 2012, Szmigielska B. (red.), Całe życie w sieci, Kraków 2008, Zawojski P. Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Katowice 2010. Aboujaoude E.: Wirtualna osobowość naszych czasów: mroczna strona e-osobowości, Kraków 2012, Batorski D., Nowak A. (red.), Społeczna przestrzeń Internetu, Warszawa 2006, Goban-Klas T. Cywilizacja medialna, Warszawa 2005, Lipińska J., Kultura grup dyskusyjnych w Internecie, Toruń 2008, Melosik Z. Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli i wolności, Kraków 2013; Rudnicki S., Ciało i tożsamość w internecie, Warszawa 2013, Szpunar M.(red.), Paradoksy Internetu: konteksty społeczno-kulturowe, Toruń 2011 |
Zakres tematów: |
- Choroby zakaźne w kulturze popularnej - "Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu - o tożsamości zamkniętej w celi wizerunku - Netnografia, czyli etnografia wirtualna – nowa forma badań etnograficznych - Diaspory etniczne w internecie - Fakenews - konstrukcja i dekonstrukcja - WikipediA. Wolna encyklopedia - Pandemia i jej wpływ na nasze funkcjonowanie na Facebooku - Aplikacja Tik-Tok - Instagramowi artyści wizualni - Jak internet kształtuje ludzką świadomość - Internet w dobie pandemii |
Metody dydaktyczne: |
Metody podające, analiza tekstu, konwersacja |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniany jest stopień osiągnięcia efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. Podstawą do oceny są: praca własna na studentów, poziom merytoryczny prezentowanej wiedzy oraz umiejętności pracy w grupie a także postawy społeczne związane z możliwością wykorzystania wiedzy antropologicznej w życiu społecznym, szczególnie w zakresie użytkowania internetu. |
Uwagi: |
Wyjątkowy przebieg zajęć ze względu na COVID-19 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.