Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) W6-PP-NM-PLAC-WSPAR
semestr zimowy 2019/2020
Praktyka,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) W6-PP-NM-PLAC-WSPAR | |||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2019/2020 (2019/2020Z)
(zakończony)
Praktyka (PRAKT), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:15 - 9:45
sala 103 Bielska 62 jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | |||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | |||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natalia Ruman | |||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Andrzejewski M., Domy na piasku. Domy dziecka. Od opieki nad dzieckiem do wspierania rodziny, Poznań 2007. Badora S., Dom dziecka, w: Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, ed. Brągiel J., Badora S., Opole 2005. Gomułka E., Trudności we wspieraniu rozwoju dziecka w placówce opiekuńczej, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2012, Vol. 52, No 9, pp. 23-26. Kolankiewicz M., Zapiski o instytucjonalnej opiece nad dziećmi, „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” 2006, No 17. Krajewska B., Instytucje wsparcia dziecka i rodziny: zagadnienia podstawowe, Kraków 2009. Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, ed. D. Wosik- Kawala, Lublin 2011. Szymanowska J., System opieki nad dzieckiem i rodziną: założenia, stan realizacji, „Praca Socjalna”, 2010, Vol. 25, No 6, pp. 30-41. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Placówki wczesnego wspomagania Rozwój dziecka i instytucje wspomagające Zagrożenia i szanse w edukacji dziecka od najmłodszych lat Formularze hospitacyjne - co to i jak je stworzyć? Kierunki edukacji dziecka w Polsce |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wizyty studyjne, hospitacje, pogadanki, prezentacje, mapy myśli |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność, aktywny udział podczas zajęć, uzupełnione formularze pre- i po- hospitacyjne (średnia ocen) |
|||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Natalia Ruman |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.