Seminarium specjalizacyjne II W2-S2BI19-2BL-08
semestr letni 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium specjalizacyjne II W2-S2BI19-2BL-08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2019/2020 (2019/2020L)
(zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium: 1. Proteomika 2. Metody sekwencjonowania DNA 3. Metody hodowli mikroorganizmów 4. Metody immobilizacji i ich zastosowanie w biotechnologii 5. Metody identyfikacji i diagnostyki bakterii 6. Spektrofotometria w badaniach biologicznych 7. Metody izolacji struktur komórkowych 8. Mikrobiologiczne testy toksyczności 9.Chromatografia gazowa i cieczowa 10. Mikroskopia skaningowa i elektronowa 11. Określanie poziomu ekspresji genu metodą RT-PCR i real time PCR 12. Metody losowej i ukierunkowanej mutagenezy 13. Metody oceny bioróżnorodności mikroorganizmów 14. Prezentacja wybranych angielskojęzycznych artykułów przeglądowych |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć. Prezentacja w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst. ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej. ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów. ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
BCH |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.