Gry i zabawy w pracy z dzieckiem [06-PE-EWP-S2-15]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gry i zabawy w pracy z dzieckiem [06-PE-EWP-S2-15] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 207 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 34 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Zofia Malec | ||||||||||||||||
Literatura: |
Almuht B:"Zabawy dla maluchów.Różne propozycje dla dzieci w wieku przedszkolnym. Warszawa 2003 Bogdanowicz M:"Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli" Warszawa 2005 Bondarowicz M, Staniszewski T:"Podstawy teorii i metodyki gier i zabaw ruchowych".Warszawa 2000 Bielski J: Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego" Kraków 2005 Bronikowski M:"Zabawy i gry ruchowe w szkonym wychowaniu fizycznym." Warszawa 2000 Chauvel D, Norest Ch:"Zabawy relaksacyjne dla przedszkola." Warszawa 2000 Klim-Klimaszewska A:"Pedagogika przedszkolna."Warszawa 2005 Kronnenberger M:"Rytmika" Warszawa 2000 Muchacka B:"Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej."Warszawa 2003 Marciniak M :"Tańce i zabawy dla grupy."Lublin 1995 Nawara H, Nawara W:"Gry i zabawy integracyjne." Wrocław 2001 Trześniowski R:"Gry i zabawy ruchowe." Warszawa 1992 Wengier Ł,E(red) "Gry dydaktyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym." Warszawa 1998 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć: Omówienie tematyki zajęć, literatury przedmiotu i warunków zaliczenia. Cele i aspekty zabaw i gier ruchowych . Zabawa jako potrzeba życiowa dziecka. Organizacja gier i zabaw -etapy i bezpieczeństwo podczas realizacji. Klasyfikacja gier i zabaw realizowanych w przedszkolu i kl.I-III, bezpieczeństwo podczas ich realizacji. Kształtowanie postawy ciała w przestrzeni poprzez zabawy orientacyjno -porządkowe i z elementami równowagi. Zabawy kształtujące koordynacje słuchowo-wzrokowo-ruchową. Zabawy i ćwiczenia na czworakach .Gry i zabawy dla poszczególnych grup wiekowych w przedszkolu i klasach I-III. Realizacja wybranych. Zabawy i gry integracyjne -ich organizacja i przebieg. Zabawy i gry badawcze i dydaktyczne w pracy nauczyciela pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Metody kreatywne ( Laban, Orff, Kniessowie). Zabawy i ćwiczenia oddechowe i ortofoniczne.Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wprowadzenie do programowania i kodowania. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: dyskusja,metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania Kryteria oceniania; kolokwium-sprawdzenie wiedzy dotyczącej znajomości oraz organizacji gier i zabaw o także ich klasyfikacji, konstruowanie scenariuszy zajęć dla dzieci w przedszkolu i kl.I-III, praktyczna prezentacja zabaw i gier dla poszczególnych grup wiekowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.