Seminarium specjalizacyjne I W2-S2BI19-2BL-07
semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium specjalizacyjne I W2-S2BI19-2BL-07 | |||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2019/2020 (2019/2020Z)
(zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | |||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik | |||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki. |
|||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka seminariów: 1. Alergeny w pożywieniu 2. Nanotechnologia 3. Biopaliwa nowej generacji 4. Biologia syntetyczna 5. Otrzymywanie i zastosowanie szczepionek nowej generacji 6. Mikroorganizmy genetycznie modyfikowane w biotechnologii środowiska 7. Zjawisko quorum sensing 8. Molekularne mechanizmy oddziaływania mikroorganizmów z roślinami 9. Życie podziemne (ang. deep biosphere) 10. Tworzenie i budowa biofilmu bakteryjnego 11. Przeciwbakteryjna aktywność enzymów bakteriofagowych 12. Powstawanie życia na Ziemi (świat RNA) 13. Mikrobiologiczne zanieczyszczenie powietrza 14. Prezentacje wybranych angielskojęzycznych artykułów przeglądowych |
|||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne raz w tygodniu zgodnie z planem zajęć. Prezentacja w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
|||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst. ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej. ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów. ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów. |
|||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
BCH |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.