Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) W6-PP-SM-WSPAR
semestr zimowy 2019/2020
Praktyka, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Placówki pedagogiczne we wsparciu rozwoju dziecka (zajęcia terenowe) W6-PP-SM-WSPAR
Zajęcia semestr zimowy 2019/2020 (2019/2020Z) (zakończony)
Praktyka (PRAKT), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi wtorek (nieparzyste), 14:45 - 17:45
sala 017
Bielska 62 jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

Andrzejewski M., Domy na piasku. Domy dziecka. Od opieki nad dzieckiem do wspierania rodziny, Poznań 2007.

Badora S., Dom dziecka, w: Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, ed. Brągiel J., Badora S., Opole 2005.

Gomułka E., Trudności we wspieraniu rozwoju dziecka w placówce opiekuńczej, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 2012, Vol. 52, No 9, pp. 23-26.

Kolankiewicz M., Zapiski o instytucjonalnej opiece nad dziećmi, „Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka” 2006, No 17.

Krajewska B., Instytucje wsparcia dziecka i rodziny: zagadnienia podstawowe, Kraków 2009.

Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze, ed. D. Wosik- Kawala, Lublin 2011.

Szymanowska J., System opieki nad dzieckiem i rodziną: założenia, stan realizacji, „Praca Socjalna”, 2010, Vol. 25, No 6, pp. 30-41.

Zakres tematów:

Placówki wczesnego wspomagania

Rozwój dziecka i instytucje wspomagające

Zagrożenia i szanse w edukacji dziecka od najmłodszych lat

Formularze hospitacyjne - co to i jak je stworzyć?

Kierunki edukacji dziecka w Polsce

Metody dydaktyczne:

wizyty studyjne, hospitacje, pogadanki, prezentacje, mapy myśli

Metody i kryteria oceniania:

Obecność, aktywny udział podczas zajęć, uzupełnione formularze pre- i po- hospitacyjne (średnia ocen)

Uwagi:

dr N. Ruman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.