Pracownia specjalizacyjna I W2-S2BT19-2BT-03
semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 5
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Pracownia specjalizacyjna I W2-S2BT19-2BT-03 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2019/2020 (2019/2020Z)
(zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Borymski, Anna Markowicz, Magdalena Noszczyńska, Magdalena Pacwa-Płociniczak, Tomasz Płociniczak, Sławomir Sułowicz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Piśmiennictwo zalecane indywidualnie z zakresu studiowanego tematu oraz dotyczące metod badawczych niezbędnych w jego realizacji. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Cyfrowe narzędzia w nauce. Bankowanie szczepów. Izolacja DNA z gleby zanieczyszczonej węglowodorami. Wyznaczanie w glebie zanieczyszczonej węglowodorami ogólnej liczebności bakterii oraz liczebności bakterii zdolnych do degradacji węglowodorów. Izolacja szczepów bakterii degradujących węglowodory. Analiza bioróżnorodności funkcjonalnej zespołów mikroorganizmów w glebie zanieczyszczonej węglowodorami metodą BIOLOG Analiza próbek z zastosowaniem chromatografii gazowej (GC) i wysokociśnieniowej chromatografii cieczowej (HPLC). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia laboratoryjne pod nadzorem prowadzącego, mające na celu zapoznanie studentów z technikami stosowanymi w mikrobiologii środowiskowej. Wykonywanie doświadczeń indywidualnie lub w zespołach 2-osobowych, w zależności od tematu zajęć. Przygotowanie do planowania i prowadzenia doświadczeń z zakresu biotechnologii środowiska. Dyskusje dotyczące metod stosowanych do oceny bioróżnorodności i aktywności mikroorganizmów glebowych. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągła ocena umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, bezbłędnie wykonuje obliczenia chemiczne, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, wykonuje z pomocą obliczenia chemiczne, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami chemicznymi i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
MIK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.