Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria wychowania (Moduł dziedzinowy) [W6-PP-SM-TW] semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Teoria wychowania (Moduł dziedzinowy) [W6-PP-SM-TW]
Zajęcia: semestr letni 2019/2020 [2019/2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:15 - 18:00
sala 120
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 25
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Strona domowa grupy: http://www.dysk_google
Literatura:

Górniewicz J., Teoria wychowania.

Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty. M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.).

Kostkiewicz J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej (wybór tekstów).

Kukołowicz T. (red.), Teoria wychowania. Wybrane zagadnienia.

Nowak. M., Podstawy pedagogiki otwartej.

Pedagogiki. W. Ciechaniewicz (red.).

Pedagogika. M. Kwieciński, B. Śliwerski (red.).

Podstawy pedagogiki. Dymek-Balcerek (red.).

Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego. Zarys etyki nauczycielskiej.

Zakres tematów:

1. Współczesne problemy teorii wychowania. Społeczne, psychiczne, jednostkowe.

2. Specyficzne właściwości procesu wychowania w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

3. Współpraca podmiotów wychowania.

4. Sytuacje trudne i sposoby ich rozwiązywania.

5. Błędy wychowawcze.

6. Katalog dobrych praktyk wychowawczych.

7. Projektowanie własnych rozwiązań problemów wychowawczych.

Metody dydaktyczne:

Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z teoretycznymi i praktycznymi koncepcjami wychowania oraz ukazanie aktualnego stanu badań.

Metody i kryteria oceniania:

Metody: Mini wykład, dialog, burza mózgów.

Kryteria: aktywność studenta, praca zaliczeniowa, umiejętność formułowania zdań i argumentów na zadany temat poprzez samodzielną prezentację stanowiska w oparciu o literaturę fachową.

Uwagi:

dr Sorkowicz

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)