Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Kultura popularna 06-PE-R-S2-23
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Kultura popularna 06-PE-R-S2-23
Zajęcia semestr letni 2019/2020 (2019/2020L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala PR1
Grażyńskiego jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala PR1
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Teresa Wilk
Literatura:

- Strinati D., Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań 1995.

- Sulima R., Antropologia codzienności, Kraków 2000.

- Krajewski M.K., Kultury kultury popularnej, Poznań 2003.

- Gobanklas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków 1999.

- Fiske j., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.

- Jakubowski W., Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2006.

- Storey J., Studia kulurowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, tłum. J. Barański, Kraków 2003.

- Plesner Ł.A., Piękne kobiety, pejzaże i zwierzęta. Czyli kicz w reklamie telewizyjnej, [w:] Niedyskretny urok kiczu, (red.) G. Stachówna, Kraków 1997.

- Calpes J., Skuteczna reklama, Kraków 2001.

Zakres tematów:

1. Pojęcie i rozwój kultury masowej, popularnej.

2. Charakterystyka społeczeństwa masowego – kultura popularna, ludowa, elitarna.

3. Typy mediów masowych. Różne kanały masowego komunikowania.

4. Nowe media a kultura popularna, szanse i zagrożenia.

5. Pojęcie i znaczenie reklamy w kulturze.

6. Zagrożenia i szanse płynące z mediów masowych.

7. Wykorzystanie tekstów kultury popularnej w działaniach edukacyjnych.

8. Kicz w kulturze popularnej.

9. Konsumpcyjny styl życia współczesnego człowieka.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.