Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III [06-PE-EWP-S1-21]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura fizyczna i bezpieczeństwo w przedszkolu i klasach I-III [06-PE-EWP-S1-21] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala AULA Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 121 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 132 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||
Prowadzący: | Hewilia Hetmańczyk | ||||||||||||||
Literatura: |
1. Bielski J., Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego, Kraków 2005. 2. Borzucka –Sitkiewicz K., Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna, Kraków 2007. 3. Dolężych B., Łaszczyca P., Biomedyczne podstawy rozwoju z higieną szkolną, Toruń 2000. 4. Strzyżewski S., Proces wychowania w kulturze fizycznej, Warszawa 1998. 5. Woynarowska B., Edukacja zdrowotna, Warszawa 2007. 6. Frątczakowie E. J., Edukacja zdrowotna dzieci przedszkolnych, Toruń 1996. 7. Sulisz S., Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym, Warszawa 2000. 8. Gniewkowski W., Wlaźnik K., Wychowanie fizyczne, Warszawa 1986. 9. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2005. |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Cele i zadania kultury fizycznej i wychowania zdrowotnego w placówkach oświatowych. 2. Rozwój emocjonalny i społeczny dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, środowisko biologiczne i społeczne placówek oświatowych. 3. Psychomotoryczny rozwój dziecka, charakterystyka etapów w ontogenezie. 4. Środowiskowe uwarunkowania zdrowotne człowieka. Programy edukacyjne. 5. Profilaktyka pierwszo, drugo i trzeciorzędowa. Higiena osobista dziecka. 6. Bezpieczeństwo ruchu drogowego, zagrożenia zdrowia i życia dziecka. 7. Bezpieczeństwo dziecka podczas zajęć ruchowych w przedszkolu i szkole. Wypadki i ich klasyfikacja. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- metody podające - metody eksponujące |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.