Edukacja w instytucjach penitencjarnych [06-PE-RT-S1-08]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja w instytucjach penitencjarnych [06-PE-RT-S1-08] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 105 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Andrzej Czerkawski | ||||||||||||||||
Literatura: |
Arends R. I., Uczymy się nauczać. Warszawa 1994 Borowski R., Wysoki D. : Instytucje wychowania resocjalizującego. - Płock : "Novum", 2001 Iwanicki H. Zasady nauczania w procesie kształcenia osób dorosłych odbywających karę pozbawienia wolności, Szkoła Specjalna, Nr 3 (254) 2010 Kuć M., Indywidualizacja wykonywania kary pozbawienia wolności. Lublin 2007 Machel Henryk., Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej - casus polski. Kraków 2006. Niewiadomska I., Osobowościowe uwarunkowania skuteczności kary pozbawienia wolności. Lublin 2007 Mazur M., Praca wychowawcy w zakładzie karnym. Założenia teoretyczne a praktyka wybranej jednostki penitencjarnej. „Opieka, Wychowanie, Terapia” 2005, nr 3/4, s. 42-46. Petty G., Nowoczesne nauczanie. Sopot 2013 Szymanowska A., Więzienie i co dalej? Warszawa 2003 Widelak D., Edukacja osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych. W: Jasiński Z., Mudrecka I. (red), Studia i rozprawy z pedagogiki resocjalizacyjnej. Opole 2004 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Charakterystyka systemu penitencjarnego 2. Współczesne przesłanki kształcenia osób dorosłych 3. Zasady nauczania resocjalizującego a zasady nauczania osób dorosłych. Cele kształcenia osób dorosłych, cele edukacji w resocjalizacji - analiza porównawcza. 4. Edukacja osadzonych jako środek oddziaływania penitencjarnego – przesłanki stosowania 5. Historia rozwoju kształcenia w zakładach karnych 6. Specyfika nauczania osadzonych 7. Indywidualizacja nauczania osadzonych |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu: praca pisemna o resocjalizacyjnych funkcjach kształcenia osadzonych. W pracy będą oceniane takie elementy jak: syntetyczność ujęcia problemu, odwołania do badań, zwięzłość i logika wywodu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.