Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 26
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 26 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzena Tofilska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: English File 3rd edition Intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2013 Units 1-2 English Grammar in Context’, Michael Vince, MacMillan Heinemann, 2012 Grammarway 3 J.dooley, V.Evans, Express publishing 2016 Vocabulary in Practice, G.Pye CUP, 2003 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika English File 3rd Edition Intermediate OUP, 2013 1. Wypowiadanie się na temat nawyków żywieniowych, jedzenia oraz sposobów przyrządzania, zwroty oraz słownictwo związane z tematem np. takeaway meals, balanced diet, ready-made meal) oraz dyskusja na temat ulubionego jedzenia (wykorzystanie czasu Simple Present, powtórzenie przysłówków częstotliwości, np. zadawanie pytań; How often do you .... ?, zastosowanie czasowników frazalnych cut down on, cut out). 2. Poszerzenie słownictwa z zakresu jedzenia, rodzajów potraw, sposobów przygotowania jedzenia, doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek na przykładzie leksyki związanej z jedzeniem, np. cook, grilled, salmon, raw. 3. Wypowiadanie się na temat wpływu jedzenia na zdrowie oraz samopoczucie na podstawie tekstu ‘Mood food’ (poszerzenie słownictwa związanego rodzajem pożywienia, np. carbohydrates, proteins, tworzenie przymiotników od rzeczowników i czasowników, np.stress – stressful, wake-awake, zastosowanie wyrażenia idiomatycznego feel down). 4. Zastosowanie czasu Simple Present, Continuous Present oraz rzoróżnianie czasowników statycznych, np. prefer, love, believe. 5. Formułowanie opinii na temat statystyk dotyczących obecnego i przyszłego życia rodzinnego (wyrażenia going to, Present Continuous, Simple Future, wykorzystanie frazy I think/I don’t think....should). 6. Dyskusja na temat modelu rodziny i relacji w rodzinie na podstawie analizy tekstów ‘Younger brother or only child” i ‘ Birth order’ (zastosowanie konstrukcji each other, wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. raliable, responsible, jealous, użycie przedrostków tworzących przeczenia, przymiotników złożonych, np. self-confident. 7. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: opis osoby (wykorzystanie przymiotników i przysłówków modyfikujących przymiotniki, np pretty,quite, very). 8. Reagowanie na wypowiedź (wyrażanie zdziwienia, zainteresowania, współczucia, np. What a pity! How fantastic! zastosowanie wtrąceń typu you know, I mean). 9. Wzbogacanie zasobu słownictwa związanego z pieniędzmi (zastosowanie czasowników np. can’t afford, owe, rzeczowników np. loan, broke, wyrażeń z przyimkami, np. pay in cash, get in debt). 10. Dyskutowanie na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy (utrwalenie konstrukcji czasu teraźniejszego, przyszłego, zastosowanie czasowników frazalnych, np. pay back, zastosowanie wyrażeń nieformalnych, np. haven’t got a clue, zastosowanie czasu Present Perfect Simple, wykorzystanie przysłówków np. already, ever, yet,). 11. Wypowiadanie się na temat jak osiągnąć sukces finansowy w życiu, na podstawie analizy tekstu ‘The millionaire with a secret’( zastosowanie czasów Present Perfect Simple, Past Simple, utrwalenie form czasowników nieregularnych). 12. Opowiadanie o podróży na podstawie tekstu ‘TV presenter’s Amazon challenge’ (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous), tworzenie i odgrywanie dialogów dotyczących trwania i dokonania różnych czynności codziennych, np. jak długo znasz swojego przyjaciela, czego się ostatnio nauczyłeś (zastosowanie czasu Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous, używanie wyrażeń since i for). 13. Opisywanie stanów emocjonalnych (użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious). 14. Formułowanie wypowiedzi pisemnej: email (zastosowanie stylu nieformalnego, stosowanie wyrażeń kolokwialnych, np. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej /ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu metody komunikacyjnej z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin pracy własnej studenta: 30 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Dozwolone są dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych na zajęciach (waga 1), - - innych form pracy własnej studenta, przy założeniu, że z każdego ze sprawdzianów należy uzyskać minimum ocenę dostateczną. Skala ocen: 100%-90% ocena : bdb 89%-84% ocena: db plus 83%-75% ocena: db 74%-69% ocena: dst plus 68%-60% ocena: dst 59%-0% ocena: ndst |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [Wydział Humanistyczny: Kulturoznawstwo] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.