Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 35
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 35 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 362 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Dariusz Idziaszek |
Literatura: |
Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden “English File Intermediate Student’s Book + Workbook”, Oxford University Press |
Zakres tematów: |
1. Rozwijanie zasobu słownictwa związanego z tematem „jedzenie”. Użycie przymiotników opisujących jedzenie np. frozen vegetables oraz czasowników złożonych np. cut down on sth. Doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek. 2. Analiza tekstu „Mood food” oraz dyskusja na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie. Tworzenie przymiotników od czasowników i rzeczowników. 3. Dyskusja na temat pracy w restauracji. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z jedzeniem. Ćwiczenia komunikacyjne takie jak: luka informacyjna, znajdywanie różnić na dwóch podobnych zdjęciach. 4. Opisywanie teraźniejszości przy użyciu czasów Present Simple oraz Present Continuous, czasowniki statyczne oraz dynamiczne. Zwroty wyrażające opinię np. I agree, I don’t agree, I think it depends on… 5. Dyskusja na temat życia rodzinnego. Opisywanie przyszłości (will, be going to, Present Continuous). Praca ze słownictwem np. Sunday best, play up, have got to, sigh na podstawie piosenki Our House. 6. Analiza tekstu “Younger brother or only child”. Ćwiczenia leksykalne na podstawie tekstu. Wprowadzenie zwrotu each other. 7. Wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. sociable, immature. Przymiotniki złożone oraz przedrostki tworzące przeczenia. 8. Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘pieniądze’ np. be worth, charge, inherit, owe, coin, mortgage. Użycie przyimków. 9. Dyskusja na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy. Ćwiczenia wymowy: litera „o”. 10. Opisywanie własnych nawyków związanych z wydawaniem pieniędzy. Zastosowanie czasów Present Perfect Simple oraz Past Simple. 11. Analiza tektu ‘The millionaire with a secret’ Rozwijanie umiejętności czytania oraz słuchania ze zrozumienie. 12. Zastosowanie czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous. 13. Analiza tekstu „TV presenter’s Amazon challenge”, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumienie. 14. Opisywanie stanów emocjonalnych. Użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious. 15. Wypowiedź pisemna: E-mail z użyciem języka nieformalnego. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość Ilość godzin pracy studenta:30 Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1) - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60% 90 – 100 % bdb 84 – 89 % + db 75 – 83 % db 69 – 74 % + dst 60 - 68 % dst 0-59% ndst |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [Wydział Humanistyczny: Kognitywistyka] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.