Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 35

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 35 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 362
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Dariusz Idziaszek
Literatura:

Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden “English File Intermediate Student’s Book + Workbook”, Oxford University Press

Zakres tematów:

1. Rozwijanie zasobu słownictwa związanego z tematem „jedzenie”. Użycie przymiotników opisujących jedzenie np. frozen vegetables oraz czasowników złożonych np. cut down on sth. Doskonalenie wymawiania długich i krótkich samogłosek.

2. Analiza tekstu „Mood food” oraz dyskusja na temat wpływu jedzenia na nasze samopoczucie. Tworzenie przymiotników od czasowników i rzeczowników.

3. Dyskusja na temat pracy w restauracji. Poszerzenie zasobu słownictwa związanego z jedzeniem. Ćwiczenia komunikacyjne takie jak: luka informacyjna, znajdywanie różnić na dwóch podobnych zdjęciach.

4. Opisywanie teraźniejszości przy użyciu czasów Present Simple oraz Present Continuous, czasowniki statyczne oraz dynamiczne. Zwroty wyrażające opinię np. I agree, I don’t agree, I think it depends on…

5. Dyskusja na temat życia rodzinnego. Opisywanie przyszłości (will, be going to, Present Continuous). Praca ze słownictwem np. Sunday best, play up, have got to, sigh na podstawie piosenki Our House.

6. Analiza tekstu “Younger brother or only child”. Ćwiczenia leksykalne na podstawie tekstu. Wprowadzenie zwrotu each other.

7. Wykorzystanie przymiotników opisujących osobowość, np. sociable, immature. Przymiotniki złożone oraz przedrostki tworzące przeczenia.

8. Rozwijanie zasobu słownictwa z zakresu tematu ‘pieniądze’ np. be worth, charge, inherit, owe, coin, mortgage. Użycie przyimków.

9. Dyskusja na temat przyzwyczajeń związanych z wydawaniem pieniędzy. Ćwiczenia wymowy: litera „o”.

10. Opisywanie własnych nawyków związanych z wydawaniem pieniędzy. Zastosowanie czasów Present Perfect Simple oraz Past Simple.

11. Analiza tektu ‘The millionaire with a secret’

Rozwijanie umiejętności czytania oraz słuchania ze zrozumienie.

12. Zastosowanie czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous.

13. Analiza tekstu „TV presenter’s Amazon challenge”, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumienie.

14. Opisywanie stanów emocjonalnych. Użycie przymiotników o mocnym znaczeniu, tzw. strong adjectives, np. tired-exhausted, funny-hilarious.

15. Wypowiedź pisemna: E-mail z użyciem języka nieformalnego.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość

Ilość godzin pracy studenta:30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list).

Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1)

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60%

90 – 100 % bdb

84 – 89 % + db

75 – 83 % db

69 – 74 % + dst

60 - 68 % dst

0-59% ndst

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[Wydział Humanistyczny: Kognitywistyka]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)