Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 7
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-ANG-B1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 369-370 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 24 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Oxenden, C., Latham-Koenig, C. 2013. English File Intermediate Student’s Book. 3rd Edition. Oxford: OUP. Kurs e-learningowy “e-Workbook B1” (el.us.edu.pl/spnjo) Literatura uzupełniająca: Latham-Koenig, C. , Oxenden, C., Hudson, J. 2013. English File Intermediate Workbook. 3rd Edition. Oxford: OUP. Gairns, R., Redman, S. 2008. Oxford Word Skills. Intermediate. London: OUP. Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate. London: Macmillan. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
1. Słuchanie odpowiedzi na pytania w sondażu, wypowiadanie się i poszukiwanie informacji w artykule na temat odżywiania się, jedzenia i gotowania, w oparciu o usystematyzowany i poszerzony zakres słownictwa; dyskutowanie na temat wpływu jedzenia na nastrój, poszukiwanie szczegółowych informacji w wysłuchanym wywiadzie na temat pracy kucharza i restauracji, przeprowadzanie wywiadu z poprawnym użyciem dwóch czasów teraźniejszych i czasowników opisujących stan; 2. Wypowiadanie się na temat rodziny, życia rodzinnego i tendencji dotyczących struktury życia rodzinnego w różnych krajach na podstawie wyników badań sondażowych, z wykorzystaniem wyrażeń z czasownikiem „should” i form czasu przyszłego. Wypowiadanie się na temat relacji między bliźniakami na podstawie tekstu i programu radiowego, z użyciem przymiotników oznaczających osobowość. Opisywanie osób. 3. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego (przedstawianie się, reagowanie na wiadomości, zwlekanie z odpowiedzią). 4. Odpowiadanie na pytania w ankiecie na temat wydawania pieniędzy, rozróżnianie postaw wobec pieniędzy na podstawie wypowiedzi respondentów i dialogu z wykorzystaniem czasu present perfect i past simple; Wypowiadanie się na temat zarabiania pieniędzy i prowadzenia biznesu na podstawie fragmentu biografii milionera z użyciem tematycznego słownictwa; 5. Odpowiadanie na pytania, wskazywanie szczegółowych informacji na podstawie wywiadu z uczestniczką akcji charytatywnej i wypowiadanie się na temat własnych osiągnięć z wykorzystaniem czasów present perfect z okolicznikiem z przyimkami for i since, present perfect continuous. 6. Czytanie artykułu, słuchanie wypowiedzi i wypowiadanie się na temat wyjątkowych przeżyć, wyczynów, sportów ekstremalnych, akcji charytatywnych z wykorzystaniem mocnych przymiotników. Redagowanie nieformalnej korespondencji. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca własna (30 godz.): praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład relacja, podsumowanie, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 2 testów sprawdzających gramatyczno-leksykalnych i 1 testu sprawdzającego sprawności językowe (waga 2), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - z wypowiedzi ustnych i pisemnych (waga 1), - z realizacji kursu „e-Workbook B1 (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 -59% = ndst (niedostateczny) Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki w formie krótkich testów, weryfikacja wyników pracy studenta na platformie e-learningowej. e-mail: ryszard.kalamarz@us.edu.pl Dyżury odbywane są zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na stronie: www.spnjo.us.edu.pl w zakładce: „Dyżury pracowników”. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [Wydział Prawa i Administracji: Prawo (gr. A7)] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.