Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 16

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 16 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 307
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

literatura obowiązkowa Podręcznik Outcomes, Upper-intermediate, H.Dellar, A.Walkley, National Geographic Learning, 2014

literatura uzupełniająca Outcomes, Upper-intermediate, Workbook, H.Dellar, A.Walkley, National Geographic Learnig, 2014

English Grammar in Use R. Murphy, wyd. Cambridge University Press, 2010

My GrammarLab.Foley, D. Hall, Pearson, 2012

Gramatyka Angielska w teorii i ćwiczeniach. J. Siuda, wyd. Angloman, 1992

A Practical English Grammar A.J Thomson, A.V. Martinet, Oxford University Press, 1994

How English Works M. Swan, C. Walter, 1997

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Platforma e-learningowa Moodle(opcjonalnie)

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika ‘Outcomes’ – Upper-intermediate (NationalGeographic Learning/Cengage Learning):

1.Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Użycie odpowiedniego słownictwa (na przykład: thunderstorm, hail, downpour).

2.Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów (na przykład: as big as balls, so hard that…, somethinglike + a numer). Reagowanie na relacje rozmówcy (na przykład: „Yeah?”,” I bet” „Oh no!,” „Uh huh”).

3.Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użyciezdańimiesłowowych (naprzykład: dishes featuring in the menu, experiments aimed at combating illnesses). Wyrażanietrendów (naprzykład: to go up/down sharply/slightly, as a result of, to lead to…).

4.Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (na przykład: to plant a tree, to plant a bomb; stormyweather, a stormyrelationship).

5.Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą pociągają, przeciwdziałania przemocy z użyciem wyrażenia „to havesomethingdone” i słownictwa ( crime and punishment, preventing and combatingcrime).

6.Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych dedukcji (w teraźniejszości: must live, can’t be earning, might be, i w przeszłości: might not haveknown, musthaveforgotten).

7.Rozwijanie zakresu leksyki związanej z pracą i zatrudnieniem (na przykład: „on-the-jobtraining, to be maderedundant, to hand in a notice, to delegateresponsibility).

8.Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego (użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego).

9.Wyrażanie przeczuć dotyczących przyszłości – do jakiego stopnia jesteśmy pewni, że coś się wydarzy (na przykład: „I doubtit,”„You’rebound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably).

10.Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego, mieszanego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a goodword).

11.Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji. Zastosowanie ustalonej struktury prezentacji oraz charakterystycznego słownictwa (na przykład: to consider, to focus on facts, to highlight,to sum up).

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

30 h dydaktycznych (kontaktowych)

30 h pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie).Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)