Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 33
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 33 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 2.08b Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A.: Outcomes upper-intermediate; Cengage Learning, 2016; - eWorkbook B2 Moduł 2, Units 7-8 (el.us.edu.pl/spnjo) Literatura uzupełniająca: - Maris A.: Outcomes upper-intermediate workbook; Cengage Learning, 2016 - Vince M.: Language Practice for First. Macmillan, 2014 - Gairns R., Redman S.: Oxford Word Skills; OUP, 2009 - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-9 podręcznika ‘Outcomes’ – upper intermediate ( National Geographic Learning/Cengage Learning): 1. Relacjonowanie zdarzeń związanych z różnymi rodzajami pogody, z uwzględnieniem pogody ekstremalnej i klęsk żywiołowych. Użycie odpowiedniego słownictwa (na przykład: thunderstorm, hail, downpour). 2. Opisywanie wydarzeń przeszłych (zastosowanie czasów narracyjnych: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect). Użycie odpowiednich wyrażeń dla udramatycznienia opisów (na przykład: as big as balls, so hard that…, something like + a numer). Reagowanie na relacje rozmówcy (na przykład: „Yeah?”,” I bet” „Oh no!,” „Uh huh”). 3. Dyskusja na tematy związane z przyrodą (zwierzęta i rośliny), na podstawie przeczytanych artykułów prasowych. Użycie zdań imiesłowowych (na przykład: dishes featuring in the menu, experiments aimed at combating illnesses). Wyrażanie trendów (na przykład: to go up/down sharply/slightly, as a result of, to lead to…). 4. Rozwijanie umiejętności rozumienia znaczenia słów z kontekstu. Rozróżnianie pomiędzy znaczeniem dosłownym i przenośnym (na przykład: to plant a tree, to plant a bomb; stormy weather, a stormy relationship). 5. Dyskusja na temat przestępstw i tego, co za sobą pociągają, z użyciem wyrażenia „to have something done” (na przykład: I had my camera stolen). Reagowanie na relacje rozmówcy za pomocą zdań wykrzyknikowych (na przykład: That’s terrible!) i pytań (na przykład: What happened?). 6. Rozwijanie umiejętności wyrażania różnych stopni pewności za pomocą czasowników modalnych dedukcji (w teraźniejszości: must live, can’t be earning, might be, i w przeszłości: might not have known, must have forgotten). 7. Poszerzenie słownictwa dotyczącego przestępstw (na przykład: burglary, fraud, smuggling) i kar za ich popełnianie (na przykład: to be convicted of, to serve a sentence, to do community service). Zastosowanie wyrażeń przyimkowych (na przykład: a problem with drugs, no excuse for dropping liter, a decrease in the incidence of crime, widespread damage to buildings) w dyskusji o zbrodni i karze. 8. Rozmowa na temat trendów i statystyki. Rozwijanie umiejętności stosowania wyrażeń typu: increase sharply, run in parallel, fall by 30% itp., na podstawie artykułu: „Riga-Rous policing brings down crime.” 9. Rozwinięcie zakresu leksyki związanej z pracą i zatrudnieniem (na przykład: „on-the-job training, to be made redundant, to hand in a notice, to delegate responsibility). 10. Formułowanie wypowiedzi na temat możliwości rozwoju kariery zawodowej oraz pozytywnych i negatywnych aspektów życia zawodowego (użycie zerowego i pierwszego trybu warunkowego). 11. Wyrażanie przeczuć dotyczących przyszłości – do jakiego stopnia jesteśmy pewni, że coś się wydarzy (na przykład: „I doubt it,” „You’re bound to succeed,” „I might,” definitely, hopefully, probably). 12. Wypowiadanie się na temat wykształcenia i pierwszej pracy (użycie drugiego i trzeciego trybu warunkowego). Zastosowanie kolokacji czasownik-rzeczownik (na przykład: to see the benefits, to have a laugh, to set foot on, to put in a good word). 13. Doskonalenie umiejętności przedstawiania krótkich prezentacji. Zastosowanie ustalonej struktury prezentacji oraz charakterystycznego słownictwa (na przykład: to consider, to focus on facts, to highlight, to sum up). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum trzech testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z krótkich sprawdzianów leksykalnych (waga 1), - z realizacji kursu e-Workbook B2 Moduł 2 (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 – 100% = bdb (bardzo dobry) 84 – 89% = db + (dobry plus) 75 – 83% = db (dobry) 69 – 74% = dst + (dostateczny plus) 60 – 68% = dst (dostateczny) 0 – 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ RADIA I TELEWIZJI:Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.