Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 15
Przedmiot: | Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 15 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 3,07 Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego (Katowice, ul. Pawła 3) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Lucyna Niedobecka |
Literatura: |
Brak podręcznika wiodącego. Literatura uzupełniająca: - Ceramella, N & Lee, E (2008). ‘Cambridge English for the Media’, CUP; - McCarthy, M & O’Dell, F (2008). ‘Academic Vocabulary in Use’, CUP; - Hughes, J & Mallett, A (2012). 'Successful Presentations', OUP; - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. |
Zakres tematów: |
Materiał leksykalny, dobór tematów: 1. ABC prezentacji – jak przygotować i przedstawić prezentację multimedialną; 2. Mass media, ich rola we współczesnym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem telewizji; 3. Film: produkcja, przygotowanie budżetu, realizacja. Kultowe filmy; Nagrody filmowe na świecie; 4. Twórczość; rodzaje twórczości artystycznej. Twórczość jako ekspresja osobowości; 5. Zawód aktora; wybitne osobowości wśród aktorów i reżyserów. 6. Książka a film. Co stanowi o dobrej adaptacji filmowej dzieła literackiego? 7. Czas wolny i sposoby jego spędzania. 8. Różnice kulturowe i ich znaczenie; sztuka ludowa; rola tradycji we współczesnym świecie; Umiejętności: 1. Rozwijanie umiejętności mówienia, dyskutowania, argumentowania, wyrażania opinii w formie pisemnej i/lub ustnej; wyrażanie zgody i niezgody z opiniami przedmówcy. 2. Czytanie ze zrozumieniem oraz rozumienie ze słuchu i rozwijanie umiejętności selekcji i klasyfikacji informacji; streszczanie nabytych informacji. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych (prezentacja) i prac pisemnych ( waga 1), - z krótkich testów leksykalnych ( waga 1). Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego [I ROK II STOPIEŃ] Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Reżyseria, [III ROK JM] Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.