Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 26

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - specjalistyczny dla studiów uzupełniające magisterskie [31-STS2-L30-ANG-JS1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 26 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
(brak danych)
sala 206
Budynek dydaktyczny "Żyleta" (Sosnowiec, ul. Będzińska 60) jaki jest adres?
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Teresa Pawłowska
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik ; Geography, Keith Kelly. Macmillan Vocabulary Practice Series, 2009. The New Wider World, David Waugh.Nelson Thornes,2005.

Literatura uzupełniająca:

Reading Explorer 3,Nancy Douglas wyd Heinle Cengage Learning,2010.

Reading Explorer 4 ,Paul MacIntyre. Wyd Heinle Cengage Learning, 2010.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Degradacja środowiska naturalnego. Omawianie przykładów zniszczenia środowiska geograficznego będącego wynikiem działalności zarówno człowieka jak i oddziaływania czynników fizycznych. Case study. Wycinka lasów tropikalnych.

2. Przyczyny i skutki globalnego ocieplenia. Prawdopodobieństwo zmiany klimatu na świecie będące wynikiem globalnego ocieplenia.

3. Wybrane zagadnienia klimatologii. Typy klimatów i ich cechy, zróżnicowanie klimatów na kuli ziemskiej. Prognozowanie pogody.

4. Bogactwa naturalne ziemi, Odnawialne i nieodnawialne źródła energii. Woda jako jedno z bogactw naturalnych. Mądra gospodarka wodna jako priorytet wielu państw zwalczających brak wody w wielu rejonach naszej planety.

5. Osadnictwo ( wiejskie, miejskie, metropolie) . Procesy urbanistyczne. Modele urbanistyczne miast, (Burgess zone model, Hoyt sector model) Metropolie jako najwyższy etap rozwoju procesu urbanizacyjnego.

6. Zmiany ludnościowe na świecie, rozmieszczenie ludności na świecie i czynniki decydujące o tym rozmieszczeniu. Modele zmian demograficznych : piramida demograficzna i model transformacji demograficznej.

7. Współczesne procesy demograficzne takie jak starzenie się społeczeństw , migracje ludności (wewnętrzne i zewnętrzne). Przeludnienie i problemy z tym związane. Problem tożsamości grup narodowościowych i etnicznych . Case study: Polityka demograficzna w Chinach. Rozmieszczenie ludności i gęstość zaludnienia w Brazylii.

8. Struktura zatrudnienia. Zmiany w zatrudnieniu związane z rozwojem gospodarczym świata. Gwałtowny rozwój sektora usług, Usługi wyższego i niższego rzędu: np. oświata wyższa, usługi finansowe, turystyka.

9. Zarządzanie usługami. Znaczenie centrów zarządzania usługami w skali świata na przykładzie giełdy w Nowym Yorku i City of London .

10. Procesy globalizacji na świecie . Wady i zalety. Omówienie przejawów globalizacji np przenoszenie produkcji do krajów o niższych kosztach pracy. Przykłady możliwości gospodarczego rozwoju dla państw słabo rozwiniętych ekonomicznie i cywilizacyjnie będących wynikiem globalizacji.

11. Case study; Projekty rozwoju zrównoważonego w różnych państwach Afryki

12. Charakterystyka środowisk polarnych i wysokogórskich

13. GIS , GPS rola i znaczenie we współczesnym świecie.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnej metody nauczania, z elementami dyskusji, z pisemną lub ustną informacja zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. projektowej, webquest, case study) oraz metod i technik kształcenia na odległość.30 godz. pracy własnej studenta.Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1),

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Nauk Przyrodniczych - Geografia; I ROK II STOPIEŃ [magisterskie uzupełniające]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)