Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka z tutoringiem 1 [W6-PA-SEP-S2-T.1] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyka z tutoringiem 1 [W6-PA-SEP-S2-T.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 17:15 - 18:00
sala 109
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sebastian Mrózek
Literatura:

Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007.

Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999.

Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011.

Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011.

Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010.

Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013.

Zakres tematów:

I semestr:

- Zapoznanie z placówką oraz terapeutą/nauczycielem prowadzącym;

- Poznanie ucznia/podopiecznego – opis jego osoby i otoczenia;

- Wykonanie 4 obserwacji według przyjętej strategii;

- Bierne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego;

- Analiza dostarczonej dokumentacji;

- Sformułowanie kontraktu – wstępne określenie celów współpracy i jej zasad wzajemnej współpracy, ze szczególnym uwzględnieniem relacji student- osoba niepełnosprawną.;

- Zapoznanie z literaturą przedmiotu związaną z charakterystyką podopiecznego

Metody dydaktyczne:

Metoda praktycznego działania: znalezienie właściwej instytucji, umówienie się na spotkanie z opiekunem w danej placówce, zapoznanie się z funkcjonowaniem placówki, nawiązanie kontaktu z osobą niepełnosprawną w danej instytucji, wyznaczenie kierunków pracy z osobą niepełnosprawną słuchowo

Metody i kryteria oceniania:

• obecność,

• aktywność,

• terminowość realizacji,

• zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie,

• zaangażowanie w pracę

• znajomość specyfiki funkcjonowania placówki

• sformułowanie kontraktu

• współpraca z opiekunem praktyk i wykonywanie obserwacji podopiecznego

• posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury

• uzupełnienia dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu

• opis przebiegu wizyt w instytucji

• wykonanie 4 typów obserwacji

• bierne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego

• analiza dokumentacji

• zapoznanie z literaturą przedmiotu dotyczącą niepełnosprawności podopiecznego

Uwagi:

SEP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)