Praktyka z tutoringiem 2 [W6-PA-SEP-S2-T.2]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyka z tutoringiem 2 [W6-PA-SEP-S2-T.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Sebastian Mrózek |
Literatura: |
Kaufmann J.C, Wywiad rozumiejący, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2010. Krzychała Sł., Nauczyciel-Tutor, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2018. Sarnat-Ciastko A., Tutoring w polskiej szkole, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2015. Sarnat-Ciastko A., Relacje tutorskiej w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Libron, Kraków 2017. Cervinkova H., Gołębniak B. D., (red.) Edukacyjne badania w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013. Gajdzica Z., Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2007. Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Gdańskie Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. Goffman E., Relacje w przestrzeni publicznej, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. Goffman E., Instytucje totalne, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011. Jacek A., Sarnacka E., Miaskowska-Daszkiewicz K., Domy pomocy społecznej, Wydawnictwo internetowe Difin, Warszawa 2011 |
Zakres tematów: |
Kontynuacja wyznaczonych celów z poprzedniego roku akademickiego w wybranej placówce z osobą niepełnosprawną z dysfunkcją słuchu. II semestr:: - Obserwacja: wykonanie przez studenta każdej z czterech typów obserwacji. - Dalsza analiza dostarczonej dokumentacji. - Opis zmiany w podopiecznym i jego otoczeniu. - Refleksje związane z własnym rozwojem. - Czynne uczestnictwo w aktywnościach terapeuty i podopiecznego - Prowadzenie dzienniczka spotkań z datami, godzinami i podpisami opiekunów w placówce |
Metody dydaktyczne: |
metoda praktycznego działania |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne: • znajomość specyfiki funkcjonowania placówki, • współpraca z opiekunem praktyk, • posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury, • uzupełnienie dokumentacji wymaganej do zaliczenia tutoringu, opis przebiegu wizyt w instytucji. kryteria oceny: • obecność na konsultacjach, • aktywność, • terminowość realizacji, • zgodność merytoryczna z wymogami wyznaczonymi w opisie, zaangażowanie w pracę. |
Uwagi: |
SEP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.