Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [W6-PA-SEP-S2-EPZZ]
semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia [W6-PA-SEP-S2-EPZZ] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 12:30 - 15:30
sala 07 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Gabriela Piechaczek-Ogierman | ||||||||
Strona domowa grupy: | http://www.weinoe.us.edu.pl | ||||||||
Literatura: |
Campbell T. C., Campbell T. M. Nowoczesne zasady odżywiania. Wyd. Galaktyka, 2011. Jopkiewicz A., Schejbal J. (red.): Zdrowie dzieci i młodzieży w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. KTN, Kielce 1998. Piechaczek-Ogierman G.: Postawy zdrowotne uczniów i ich socjokulturowe uwarunkowania. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009. Szewczyk T.: Pedagogika zdrowia. W: B. Śliwerski (red): Pedagogika. Subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. T. 3, GWP, Gdańsk 2006. Heszen-Niejodek I. (red.): Promocja zdrowia. Psychologiczne podstawy wdrożeń. Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1997. Heszen I., Sęk H: Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. Słońska Z., Woynarowska B.(red.): Programy dla zdrowia w społeczności lokalnej. Instytut Kardiologii im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. Woynarowska B.,Edukacja zdrowotna w podstawie programowej kształcenia ogólnego, jako fundament dla szkolnego programu profilaktykiOśrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa Woynarowska B. (red): Organizacja i realizacja.Poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli szkół podstawowych.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa 2012 |
||||||||
Zakres tematów: |
1-2. Zdrowie w aspekcie fizycznym, psychicznym, społecznym i duchowym. Salutogeneza. 3-4. Profilaktyka i promocja zdrowia - inspirowanie do zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju oraz kształtowanie postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych. Choroby cywilizacyjne – etiologia, objawy i zapobieganie. 5. Kolokwium. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjno-problemowy z prezentacją mulitimedialną |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia pisemnego testu zaliczeniowego na najniższym dopuszczalnym poziomie (ocena dostateczna) jest uzyskanie minimum 50% maksymalnej punktacji testu. Pytania testowe: jednokrotnej i wielokrotnej odpowiedzi oraz pytania otwarte. Czas: 30 minut. |
||||||||
Uwagi: |
SEP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.