Język obcy: moduł 3 - Język hiszpański 3 [02-FA-SKX-S1-JOH3-5]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy: moduł 3 - Język hiszpański 3 [02-FA-SKX-S1-JOH3-5] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 2.23 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Gutkowska-Ociepa, Bartosz Poloczek |
Literatura: |
C. Bados Ciria: Textos literarios y ejercicios. Nivel medio I. Anaya, Madrid, 2001. T. Diz, J. Infante, S. Vázquez: Arriba 1. Libro del alumno + cuaderno de ejercicios. Wyd. Editnos, Warszawa, 2018. J. F. García Santos et al.: Español ELElab. A1 A2. Ediciones Universidad de Salamanca, Salamanca, 2013. L. Gómez Torrego: Gramática didáctica del español. Ediciones SM, Madrid, 2011. J. Ostrowska: Wielka gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami. Teoria, przykłady, ćwiczenia. Edgard, Warszawa 2019. oraz wybór tekstów autentycznych dostosowanych do poziomu językowego grupy zajęciowej i materiałów ćwiczeniowych z innych podręczników (Nuevo Prisma Fusión A1+A2, B1+B2, El Cronómetro, etc.) |
Zakres tematów: |
Ámbito temático: 1. Saber vivir: actividades físicas, partes del cuerpo, estados de ánimo, enfermedades. Hábitos buenos y malos, la salud, las campa 2. Las compras y la cocina. Vocabulario básico (en el restaurante y las tiendas). Textos de opinión (con organizadores del discurso básicos). 3. El tiempo atmosférico. 4. Las experiencias vitales. El turismo. 5. Los animales y las comparaciones. 6. El mundo laboral. Expresar acuerdo y desacuerdo (más organizadores del discurso). 7. El mundo del futuro. La vida y las ciudades del futuro. Hablamos de planes y proyectos. Ámbito gramatical: Imperativo (recapitulación). Tener que + inf., deber + inf., necesitar + inf. (con el objetivo de dar y pedir consejos) Adjetivos y pronombres demostrativos. Pronombres de objeto directo. Estar + gerundio. Pretérito perfecto con formas regulares e irregulares y marcadores temporales típicos. Adjetivos y pronombres indefinidos. La comparación y el superlativo. Futuro imperfecto con formas regulares e irregulares y marcadores temporales típicos. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda komunikacyjna z elementami metody gramatyczno-tumaczeniowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Student na bieżąco przygotowuje się do zajęć; - Student zalicza poszczególne partie materiału w formie kolokwiów pisemnych (testy o zróżnicowanej formule) i ustnych (krótkie wypowiedzi w formie monologu lub dialogu na wylosowany temat); - Oceniany jest również aktywny udział studentów w zajęciach; - Obowiązująca na zajęciach skala jest zgodna ze skalą ogólnowydziałową: 65% - 71% dst (3) 72% - 78% dst plus (3.5) 79% - 85% db (4) 86% - 92% db plus (4.5) 93% - 100% bdb (5) Ocena końcowa z przedmiotu to średnia poszczególnych ocen cząstkowych. Wylicza się ją zgodnie z wytycznymi obowiązującymi na Wydziale: do 3,25 dst (3) 3,26 - 3,75 dst plus (3.5) 3,76 - 4,25 db (4) 4,26 - 4,75 db plus (4.5) od 4,76 bdb (5) |
Uwagi: |
III rok filologii angielskiej, specjalności: 3KMT+3KAOJ+3SW; studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.