Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zaburzenia ze spektrum autyzmu [06-PC-N1-ZABAUT] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zaburzenia ze spektrum autyzmu [06-PC-N1-ZABAUT]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 10:30 - 12:45
sala 112
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: 21
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Lewko
Literatura:

1. Affolter, F. (1997). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

2. Bogdanowicz, M., Kisiel, B. i Przasnyska, M. (1992). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

3. Danielewicz D., Pisula E. (red.) (2003) Terapia i edukacja osób z autyzmem, Wybrane Zagadnienia., Warszawa.

4. Gray C. (2014). Nowe historyjki społeczne. Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników, Gdańsk.

5. Greenspan S. I., Wieder S. (2014). Dotrzeć do dziecka z autyzmem. Jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć. Metoda Floortime, Kraków.

6. Knill, Ch. (1995). Dotyk i Komunikacja. CMPPP MEN. Warszawa

7. Kossewska J. (red.) (2009) Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, Kraków.

8. Nason B. (2017) Porozmawiajmy o autyzmie. Przewodnik dla rodziców i specjalistów, Kraków.

9. Prokopiak A. (red. nauk.) (2014) Niedyrektywność i relacja. Terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Warszawa – Lublin.

10. Schopler E.(1995) Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Gdańsk 1995.

11. Schopler E. (1995) Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju, Gdańsk.

12. Winczura B. (2008) Dziecko z autyzmem. Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu, Kraków.

Zakres tematów:

1. Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego wobec osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

2. Dyrektywne i niedyrektywne metody pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: terapia behawioralna, program edukacyjny TEACCH, Metoda Opcji, terapia Holding, trening umiejętności społecznych, trening teorii umysłu, warsztaty dotyczące emocji. Omówienie i prezentacja elementów metody.

3. Metody uzupełniające: muzykoterapia, terapia dietą, farmakoterapia, metoda Marii Montessori. Omówienie i prezentacja.

Metody dydaktyczne:

Metody podające, problemowe, praktyczne.

Metody i kryteria oceniania:

Zespołowe zaprezentowanie elementów jednej z metod pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ocenie podlega: opracowanie teoretyczne, przygotowanie pomocy, prezentacja ćwiczeń

Na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z prezentacji oraz aktywność studenta na zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)