Zaburzenia ze spektrum autyzmu [06-PC-N1-ZABAUT]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zaburzenia ze spektrum autyzmu [06-PC-N1-ZABAUT] | ||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 10:30 - 12:45
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Lewko | ||||||||
Literatura: |
1. Affolter, F. (1997). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2. Bogdanowicz, M., Kisiel, B. i Przasnyska, M. (1992). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. 3. Danielewicz D., Pisula E. (red.) (2003) Terapia i edukacja osób z autyzmem, Wybrane Zagadnienia., Warszawa. 4. Gray C. (2014). Nowe historyjki społeczne. Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników, Gdańsk. 5. Greenspan S. I., Wieder S. (2014). Dotrzeć do dziecka z autyzmem. Jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć. Metoda Floortime, Kraków. 6. Knill, Ch. (1995). Dotyk i Komunikacja. CMPPP MEN. Warszawa 7. Kossewska J. (red.) (2009) Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi, Kraków. 8. Nason B. (2017) Porozmawiajmy o autyzmie. Przewodnik dla rodziców i specjalistów, Kraków. 9. Prokopiak A. (red. nauk.) (2014) Niedyrektywność i relacja. Terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Warszawa – Lublin. 10. Schopler E.(1995) Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Gdańsk 1995. 11. Schopler E. (1995) Zindywidualizowana ocena i terapia dzieci autystycznych oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju, Gdańsk. 12. Winczura B. (2008) Dziecko z autyzmem. Terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu, Kraków. |
||||||||
Zakres tematów: |
1. Uwarunkowania efektywnego oddziaływania terapeutycznego wobec osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. 2. Dyrektywne i niedyrektywne metody pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: terapia behawioralna, program edukacyjny TEACCH, Metoda Opcji, terapia Holding, trening umiejętności społecznych, trening teorii umysłu, warsztaty dotyczące emocji. Omówienie i prezentacja elementów metody. 3. Metody uzupełniające: muzykoterapia, terapia dietą, farmakoterapia, metoda Marii Montessori. Omówienie i prezentacja. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające, problemowe, praktyczne. |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zespołowe zaprezentowanie elementów jednej z metod pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ocenie podlega: opracowanie teoretyczne, przygotowanie pomocy, prezentacja ćwiczeń Na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z prezentacji oraz aktywność studenta na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.