Współczesne kierunki pedagogiki [W6-PE-S2-3WKP]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Współczesne kierunki pedagogiki [W6-PE-S2-3WKP] | ||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Urszula Klajmon-Lech | ||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red): Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.1. Warszawa 2004, Wyd. Naukowe PWN. 2. Kwieciński Z., Śliwerski B.(red): Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.2. Warszawa 2004, Wyd. Naukowe PWN. 3. Lewowicki T.: O tożsamości – kondycji i powinnościach pedagogiki. Warszawa – Radom 2007, Wyd. ITE. 4. Śliwerski B. (red.): Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Kraków 2001, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 5. Śliwerski B.: Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków 1998 (lub nowsze wydania), Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 6. S. Kunowski: Problematyka współczesnych systemów wychowania. Kraków 2000, OW „Impils”. 1. Adamski F. (red.): Wychowanie personalistyczne. Kraków 2005, Wyd. WAM. 2. Bogaj A.: Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością. Warszawa 2000, Wyd. IBE. 3. Brühmeier A.: Edukacja humanistyczna. Warszawa 1998. 4. Czerepaniak-Walczak M.: Pedagogika emancypacyjna. Gdańsk 2007, GWP. 5. Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.): Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty. Interdyscyplinarne ujęcie. T. 1-4. Gdańsk 2007, GWP. 6. Kwieciński Z. (red.): Alternatywy myślenia O/dla edukacji: wybór tekstów. Warszawa 2000, Wyd. IBE. 7. Lewowicki T. (red.): "Gorące" problemy edukacji w Polsce. Warszawa 2007, Wyd. Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP. 8. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.): Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie. Katowi¬ce 2000, Wyd. UŚ. 9. Nalaskowski A., Rubacha K. (red.): Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia. Toruń 2001, Wyd. UMK. 10. Piekarski J., Śliwerski B. (red.): Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele badań i reformy. Kraków 2000, Oficyna Wydawnicza "Impuls". 11. Schoenebeck H.: Po tamtej stronie wychowania. Życie w wolności od psychicznej przemocy. Kraków 1999, Oficyna Wydawnicza "Impuls". |
||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pedagogiczne dyskursy. 2. Edukacja humanistyczna. 3. Pedagogika serca 4. Pedagogika radykalnego humanizmu 5. Antypedagogika 6. Pedagogika w ponowoczesności (postmodernistyczna) 7. Pedagogika religii 8. Pedagogika emancypacyjna 9. Pedagogika ekologiczna 10. Pedagogika krytyczna 11. Pedagogika międzykulturowa 12. Pedagogika Gestalt |
||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, praca w grupach, metoda projektów, prezentacja multimedialna, praca z tekstem, wykład |
||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student będzie oceniany za aktywność na zajęciach, udział w dyskusji (20% oceny), przygotowanie twórczej prezentacji (50% oceny) oraz projekt (30% oceny) |
||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.