Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kierunki pedagogiki [W6-PE-S2-3WKP] semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne kierunki pedagogiki [W6-PE-S2-3WKP]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:45 - 14:30
sala 109
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 7
Prowadzący: Urszula Klajmon-Lech
Literatura:

1. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red): Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.1. Warszawa 2004, Wyd. Naukowe PWN.

2. Kwieciński Z., Śliwerski B.(red): Pedagogika. Podręcznik akademicki. T.2. Warszawa 2004, Wyd. Naukowe PWN.

3. Lewowicki T.: O tożsamości – kondycji i powinnościach pedagogiki. Warszawa – Radom 2007, Wyd. ITE.

4. Śliwerski B. (red.): Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Kraków 2001, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

5. Śliwerski B.: Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków 1998 (lub nowsze wydania), Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

6. S. Kunowski: Problematyka współczesnych systemów wychowania. Kraków 2000, OW „Impils”.

1. Adamski F. (red.): Wychowanie personalistyczne. Kraków 2005, Wyd. WAM.

2. Bogaj A.: Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością. Warszawa 2000, Wyd. IBE.

3. Brühmeier A.: Edukacja humanistyczna. Warszawa 1998.

4. Czerepaniak-Walczak M.: Pedagogika emancypacyjna. Gdańsk 2007, GWP.

5. Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.): Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty. Interdyscyplinarne ujęcie. T. 1-4. Gdańsk 2007, GWP.

6. Kwieciński Z. (red.): Alternatywy myślenia O/dla edukacji: wybór tekstów. Warszawa 2000, Wyd. IBE.

7. Lewowicki T. (red.): "Gorące" problemy edukacji w Polsce. Warszawa 2007, Wyd. Komitet Nauk Pedagogicznych PAN, Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.

8. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E., Szczurek-Boruta A. (red.): Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie. Katowi¬ce 2000, Wyd. UŚ.

9. Nalaskowski A., Rubacha K. (red.): Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia. Toruń 2001, Wyd. UMK.

10. Piekarski J., Śliwerski B. (red.): Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele badań i reformy. Kraków 2000, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

11. Schoenebeck H.: Po tamtej stronie wychowania. Życie w wolności od psychicznej przemocy. Kraków 1999, Oficyna Wydawnicza "Impuls".

Zakres tematów:

1. Pedagogiczne dyskursy.

2. Edukacja humanistyczna.

3. Pedagogika serca

4. Pedagogika radykalnego humanizmu

5. Antypedagogika

6. Pedagogika w ponowoczesności (postmodernistyczna)

7. Pedagogika religii

8. Pedagogika emancypacyjna

9. Pedagogika ekologiczna

10. Pedagogika krytyczna

11. Pedagogika międzykulturowa

12. Pedagogika Gestalt

Metody dydaktyczne:

dyskusja, praca w grupach, metoda projektów, prezentacja multimedialna, praca z tekstem, wykład

Metody i kryteria oceniania:

Student będzie oceniany za aktywność na zajęciach, udział w dyskusji (20% oceny), przygotowanie twórczej prezentacji (50% oceny) oraz projekt (30% oceny)

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)