Grafika warsztatowa [13-GR-SM-GW6]
semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Grafika warsztatowa [13-GR-SM-GW6] |
Zajęcia: |
semestr letni 2019/2020 [2019/2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | 2 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jarosław Skutnik |
Literatura: |
Krejča A.: Techniki sztuk graficznych. WAiF. Warszawa 1984. Jurkiewicz A.: Podręcznik metod grafiki artystycznej. Arkady. Warszawa 1975. Catafal J., Oliva C.: Techniki graficzne. Arkady. Warszawa 2004. Katalogi oraz inne publikacje dotyczące wydarzeń artystycznych związanych tematycznie z programem pracowni. Aktualne teksty krytyczne poświęcone sztuce. |
Zakres tematów: |
W pracowni grafiki warsztatowej zakres realizowanych tematów odnosi się do zainteresowań studentów i wynika z ich indywidualnych wyborów. W procesie twórczym, student formułuje problemy artystyczne i sposoby ich rozwiązania, weryfikuje je w dyskusji indywidualnej i grupowej a poprzez stosowanie zróżnicowanych rozwiązań warsztatowych, konkretyzuje pomysły w postaci gotowych dzieł. Każdemu etapowi pracy twórczej towarzyszy obserwacja otaczającego świata wzbogacona wyobraźnią oraz permanentnie wzbogacaną wiedzą i umiejętnościami. Ostatecznej konstrukcji i zakresowi tematyki prac (założono również możliwość wyboru zagadnień zaproponowanych przez prowadzącego pracownię) sprzyja świadomość i zdolność do jej artystycznej realizacji z wykorzystaniem technik graficznych. |
Metody dydaktyczne: |
W realizacji tematyki modułu wykorzystuje się metody praktyczne oparte na działalności artystycznej studenta. W grupie tych metod wiodącą jest metoda realizacji zadań twórczych, optymalna w realizacji warsztatu aktywności twórczej (graficznego). W programie artystycznych działań warsztatowych towarzyszą jej metody problemowe (sprzyjające samodzielnemu zdobywaniu i przetwarzaniu wiedzy oraz umiejętności) opierające się na obserwacji życia artystycznego (np. wystawy, festiwale, przeglądy) i różnych form jego opisu i oceny (np. analizy krytyczne, literatura przedmiotu, przekazy medialne). W przygotowaniu studenta do oceny wartości dzieł i działań własnych służą metody waloryzacyjne i impresyjne. Ostanie z nich kształtują umiejętność krytycznego spojrzenia na własną twórczość artystyczną oraz animują zaangażowanie w życie artystyczne (poprzez udział w wystawach i prezentacjach prac własnych i innych artystów). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowym kryterium oceny jest poziom osiągniętych efektów kształcenia założonych w module przedmiotu. O wartości ostatecznej oceny (najwyższy współczynnik wagi oceny) decyduje jakość rozwiązań formalnych i stylistycznych wykorzystanych w realizacji wybranej tematyki prac. Ocenę konstruuje się na podstawie obserwacji całego procesu twórczego, w tym obserwacji zajęć warsztatowych oraz na podstawie dyskusji (indywidualnej i grupowej) nad konkretnymi rozwiązaniami. Wysoko ocenianym fragmentem całego procesu oceny jest poziom argumentacji i sposób prezentacji indywidualnych pomysłów i rozwiązań w ramach wystaw końcowosemestralnych. |
Uwagi: |
dr hab. J. Skutnik Wskazane jest czynne uczestnictwo studentów w wydarzeniach artystycznych związanych obszarowo i tematycznie z problematyką poruszaną na zajęciach w pracowni grafiki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.