Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-NS-L30-ANG-B2.1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-NS-L30-ANG-B2.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 147 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Anna Kluczka |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: - Dellar H., Walkley A. Outcomes Upper Intermediate - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 - Maris A., Outcomes Upper Intermediate - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014 Literatura uzupełniająca: - Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011 - Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012 - Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013 - Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010 - Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora - E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-3 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning) 1. Wypowiadanie się na temat obecnych oraz przeszłych przyzwyczajeń i nawyków: wykorzystanie struktur tend to, used to oraz wyrażeń dotyczących ich częstotliwości (np.: not as much as, as a rule, hardly ever). 2. Rozmowa o filmach, muzyce, książkach - zastosowanie przymiotników i przysłówków (np.: over-the-top, gripping, catchy), uzyskiwanie efektu emfazy poprzez powtórzenia, uprzejme niezgadzanie się z usłyszaną opinią (It’s not my kind of thing, I’m not that keen on…). 3. Formułowanie opinii na temat sztuki: opisywanie obrazów z wykorzystaniem przymiotników oraz czasownika look (look like, look as if), identyfikowanie różnic pomiędzy przymiotnikami i przysłówkami w strukturach zdaniowych. 4. Wyszukiwanie i dzielenie się szczegółowymi informacjami na podstawie tekstu „Heard It All Before” oraz opisów fabuł filmów, zastosowanie w opisach wyrażeń: It’s basically about, Anyway, etc. 5. Opisywanie budynków i miejsc z zastosowaniem różnych kategorii czasowników i przymiotników (przymiotników pozytywnych, np.: affluent, up-and-coming lub negatywnych, np.: hideous, deprived), użycie zdań względnych definiujących i niedefiniujących. 6. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: wykorzystanie synonimów dla potwierdzenia usłyszanej opinii. 7. Formułowanie wypowiedzi na temat festiwali i festynów na podstawie tekstu o karnawale w Wenecji. Zastosowanie terminologii i kolokacji nawiązujących do tematu. 8. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa o wyborze miejsc wartych zobaczenia na wakacjach lub w swoim miejscu zamieszkania, wprowadzenie frazeologii związanej z ww. tematyką. 9. Wypowiadanie się na temat zdarzeń przyszłych z wykorzystaniem formy: be going to, will, czasu Present Simple i Present Continuous oraz wyrażeń be bound to, be due to. 10. Zastosowanie terminologii dotyczącej przedmiotów pożytecznych i przedmiotów codziennego użytku: kategoryzowanie słownictwa, opisywanie przeznaczenia danego przedmiotu. 11. Dyskusja na temat kolekcjonowania przedmiotów i problemów z tym związanych na podstawie tekstu „I Am... Mr Trebus”, rozwinięcie leksyki w oparciu o przyrostki (np.: -al, -ion, -ness, -ity, -ise). 12. Poszerzenie słownictwa poprzez opisywanie problematycznych doświadczeń z przedmiotami (np.: fall apart, come off, have a leak,), dawanie rad i wyrażanie żalu, że coś się wydarzyło z zastosowaniem konstrukcji z czasownikiem modalnym i formą past participle (should / should have). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności i wiedzę) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
Wydział humanistyczny/Wydział Nauk Społecznych - Wybrane Kierunki; I ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.