Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-NS-L30-ANG-B2.1] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-NS-L30-ANG-B2.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 147
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Anna Kluczka
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

- Dellar H., Walkley A. Outcomes Upper Intermediate - second edition Student’s Book, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

- Maris A., Outcomes Upper Intermediate - second edition Workbook, National Geographic Learning, Cengage Learning 2014

Literatura uzupełniająca:

- Vince M. First Certificate Language Practice, Macmillan 2011

- Gairns R., Redman S. Oxford Word Skills Intermediate, Oxford University Press, 2012

- Swan M., Walter C. Oxford English Grammar Course, Oxford University Press 2013

- Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press 2010

- Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

- E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-3 podręcznika podstawowego (Outcomes Upper Intermediate - second edition, National Geographic Learning, Cengage Learning)

1. Wypowiadanie się na temat obecnych oraz przeszłych przyzwyczajeń i nawyków: wykorzystanie struktur tend to, used to oraz wyrażeń dotyczących ich częstotliwości (np.: not as much as, as a rule, hardly ever).

2. Rozmowa o filmach, muzyce, książkach - zastosowanie przymiotników i przysłówków (np.: over-the-top, gripping, catchy), uzyskiwanie efektu emfazy poprzez powtórzenia, uprzejme niezgadzanie się z usłyszaną opinią (It’s not my kind of thing, I’m not that keen on…).

3. Formułowanie opinii na temat sztuki: opisywanie obrazów z wykorzystaniem przymiotników oraz czasownika look (look like, look as if), identyfikowanie różnic pomiędzy przymiotnikami i przysłówkami w strukturach zdaniowych.

4. Wyszukiwanie i dzielenie się szczegółowymi informacjami na podstawie tekstu „Heard It All Before” oraz opisów fabuł filmów, zastosowanie w opisach wyrażeń: It’s basically about, Anyway, etc.

5. Opisywanie budynków i miejsc z zastosowaniem różnych kategorii czasowników i przymiotników (przymiotników pozytywnych, np.: affluent, up-and-coming lub negatywnych, np.: hideous, deprived), użycie zdań względnych definiujących i niedefiniujących.

6. Reagowanie na wypowiedź rozmówcy: wykorzystanie synonimów dla potwierdzenia usłyszanej opinii.

7. Formułowanie wypowiedzi na temat festiwali i festynów na podstawie tekstu o karnawale w Wenecji. Zastosowanie terminologii i kolokacji nawiązujących do tematu.

8. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa o wyborze miejsc wartych zobaczenia na wakacjach lub w swoim miejscu zamieszkania, wprowadzenie frazeologii związanej z ww. tematyką.

9. Wypowiadanie się na temat zdarzeń przyszłych z wykorzystaniem formy: be going to, will, czasu Present Simple i Present Continuous oraz wyrażeń be bound to, be due to.

10. Zastosowanie terminologii dotyczącej przedmiotów pożytecznych i przedmiotów codziennego użytku: kategoryzowanie słownictwa, opisywanie przeznaczenia danego przedmiotu.

11. Dyskusja na temat kolekcjonowania przedmiotów i problemów z tym związanych na podstawie tekstu „I Am... Mr Trebus”, rozwinięcie leksyki w oparciu o przyrostki (np.: -al, -ion, -ness, -ity, -ise).

12. Poszerzenie słownictwa poprzez opisywanie problematycznych doświadczeń z przedmiotami (np.: fall apart, come off, have a leak,), dawanie rad i wyrażanie żalu, że coś się wydarzyło z zastosowaniem konstrukcji z czasownikiem modalnym i formą past participle (should / should have).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i/lub video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów w semestrze (sprawdzających umiejętności

i wiedzę) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

Wydział humanistyczny/Wydział Nauk Społecznych - Wybrane Kierunki; I ROK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)