Psychologia rozwojowa [W3-PE-S1-PSYCHROZW]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [W3-PE-S1-PSYCHROZW] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 204 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 29 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Góźdź | ||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Bee H. (2004), Psychologia rozwoju człowieka, Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Harwas – Napierała B., Trempała J. (2005), Psychologia rozwoju człowieka. Charakerystyka okresów życia człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom2; red.) Trempała J. (2011). Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (red.) Uzupełniająca Birch A., Malim T. (1998), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Harwas – Napierała B., Trempała J. (2002), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (tom 3; red.) Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1992), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1980), Psychologia rozwojowa. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. (1996), Psychologia rozwoju człowieka. Zagadnienia ogólne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (tom1; red.) Schaffer D.R., Kipp K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Gdańsk: Harmonia Uniwersalis. Turner J. S., Helms D. B. (1999), Rozwój człowieka. Warszawa: WSiP. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2010), Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Zimbardo P.G., Gerrig R.J. (2011), Psychologia i Życie. Wydanie Nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Okres prenatalny 2. Okres wczesnego dzieciństwa [0-3r.ż: -wiek niemowlęcy (0-1r.ż.) i wiek poniemowlęcy (2-3r.ż)] 3. Okres średniego dzieciństwa (4-6r.ż) 4. Okres późnego dzieciństwa (7-10/12r.ż) 5. Okres adolescencji [10/12-20/23r.ż) - wczesna adolescencja – dorastanie (10/12-15r.ż) i późna adolescencja – wiek młodzieńczy (16-20/23r.ż)] 6. Okres wczesnej dorosłości (20/23-35/40r.ż) 7. Okres średniej dorosłości – wiek średni (35/40-55/60r.ż.) 8. Okres późnej dorosłości – starzenie się (55/60 i więcej) |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, referaty, metoda podająca |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie prezentacji grupowej wybranego okresu rozwoju człowieka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.