Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 17:15 - 18:45
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education Limited. literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited. 2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press. 3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks. 4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks. 5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language. 6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman. 7. Speakout Advanced Plus, workbook Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ - https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/strefa-ucznia/ - https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=%2F&page=student |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson): 1. Wypowiadanie się na temat celów życiowych w oparciu o artykuł „Goals and growth”; powtórzenie podstawowej terminologii gramatycznej (np. cleft sentence, negative adverbial, relative pronoun) oraz leksyki z zakresu wyrażeń przyimkowych (np. „to jazz up, stand up for”). 2. Doskonalenie umiejętności konwersacji oraz rozumienia tekstu czytanego w oparciu o artykuł „The ocean dreamer nears his goal”; praca z leksyką (parafrazowanie i budowanie kolokacji typu: przymiotnik-rzeczownik, np. „profound impact on”, oraz rzeczownik-rzeczownik, np. „pilot studies”); praca z gramatyką (struktury czasownikowe). 3. Doskonalenie umiejętności mówienia: reakcje językowe z zakresu rozwiazywania problemów; zastosowanie fraz przyimkowych (np. „necessity of, talent for”); dyskusja na temat organizacji charytatywnych, dawania oraz osób potrzebujących, z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (przymiotniki: np. „vulnarable, hard up, destitute”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy. 4. Przypomnienie terminu „aspektu” gramatycznego (aspekt „ciągły” oraz „perfect”); doskonalenie umiejętności mówienia oraz budowania wypowiedzi pisemnej (artykuł) z zastosowaniem odpowiednich zwrotów frazeologicznych. 5. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat ekonomii współpracy („sharing economy”) z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje); rozwijanie umiejętności formułowania wyników ankiety. 6. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Generation rent”); wypowiadanie się na temat budowania wspólnej przestrzeni do zamieszkania; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej: redagowanie propozycji. 7. Powtórzenie materiału z zakresu unitu 1 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). 8. Dyskusja na temat popełniania błędów, z zastosowaniem leksyki z danego tematu; doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu czytanego; porównanie oraz zastosowanie spójników warunkowych (np. „if, as long as, otherwise”). 9. Rozwijanie umiejętności mówienia: dyskusja na temat sposobów i technik zapamiętywania; praca z leksyką: zastosowanie wyrażeń idiomatycznych z zakresu wyrażania uczuć (np. „to be under the weather, his blood ran cold”) oraz kolokacji dotyczących tematyki edukacji. 10. Wyrażanie opinii na temat procesu uczenia oraz uczenia się dzieci: rozwijanie umiejętności mówienia oraz rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy; identyfikowanie oraz zastosowanie zdań złożonych typu „nominal relative clauses”; doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej: formułowanie notatek oraz streszczeń. 11. Dyskusja na temat wyobraźni i kreatywności z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje typu „to fire imagination, vivid imagination”); zastosowanie i utrwalanie reakcji językowych znajdujących zastosowanie podczas dyskusji (inicjowanie dyskusji, wyrażanie stanowiska, podsumowanie wupowiedzi). 12. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Teachers and learners”); wypowiadanie się na temat procesu uczenia oraz uczenia się; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej: redagowanie krótkiego wpisu na forum. 13. Powtórzenie materiału z zakresu unit 2 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęc: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30 liczba godzin pracy własnej studenta 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem wraz z DVD-romem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowym, materiałami przygotowanymi przez lektora. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semester (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1), - z krótkich testów leksykalnych (waga 1), - z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [Wydział Nauk Społecznych: Psychologia] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.