Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 17:15 - 18:45
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

Eales,F, Oakes,S (2018). Speakout, Advanced Plus, Pearson Education

Limited.

literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

7. Speakout Advanced Plus, workbook

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

- https://www.pearson.pl/jezyk-angielski/strefa-ucznia/

- https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=%2F&page=student

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (Speakout 2nd edition Advanced Plus, Pearson):

1. Wypowiadanie się na temat celów życiowych w oparciu o artykuł „Goals and growth”; powtórzenie podstawowej terminologii gramatycznej (np. cleft sentence, negative adverbial, relative pronoun) oraz leksyki z zakresu wyrażeń przyimkowych (np. „to jazz up, stand up for”).

2. Doskonalenie umiejętności konwersacji oraz rozumienia tekstu czytanego w oparciu o artykuł „The ocean dreamer nears his goal”; praca z leksyką (parafrazowanie i budowanie kolokacji typu: przymiotnik-rzeczownik, np. „profound impact on”, oraz rzeczownik-rzeczownik, np. „pilot studies”); praca z gramatyką (struktury czasownikowe).

3. Doskonalenie umiejętności mówienia: reakcje językowe z zakresu rozwiazywania problemów; zastosowanie fraz przyimkowych (np. „necessity of, talent for”); dyskusja na temat organizacji charytatywnych, dawania oraz osób potrzebujących, z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (przymiotniki: np. „vulnarable, hard up, destitute”); rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy.

4. Przypomnienie terminu „aspektu” gramatycznego (aspekt „ciągły” oraz „perfect”); doskonalenie umiejętności mówienia oraz budowania wypowiedzi pisemnej (artykuł) z zastosowaniem odpowiednich zwrotów frazeologicznych.

5. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat ekonomii współpracy („sharing economy”) z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje); rozwijanie umiejętności formułowania wyników ankiety.

6. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Generation rent”); wypowiadanie się na temat budowania wspólnej przestrzeni do zamieszkania; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej: redagowanie propozycji.

7. Powtórzenie materiału z zakresu unitu 1 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

8. Dyskusja na temat popełniania błędów, z zastosowaniem leksyki z danego tematu; doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu czytanego; porównanie oraz zastosowanie spójników warunkowych (np. „if, as long as, otherwise”).

9. Rozwijanie umiejętności mówienia: dyskusja na temat sposobów i technik zapamiętywania; praca z leksyką: zastosowanie wyrażeń idiomatycznych z zakresu wyrażania uczuć (np. „to be under the weather, his blood ran cold”) oraz kolokacji dotyczących tematyki edukacji.

10. Wyrażanie opinii na temat procesu uczenia oraz uczenia się dzieci: rozwijanie umiejętności mówienia oraz rozumienia ze słuchu w oparciu o program radiowy; identyfikowanie oraz zastosowanie zdań złożonych typu „nominal relative clauses”; doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej: formułowanie notatek oraz streszczeń.

11. Dyskusja na temat wyobraźni i kreatywności z zastosowaniem leksyki z zakresu tematu (kolokacje typu „to fire imagination, vivid imagination”); zastosowanie i utrwalanie reakcji językowych znajdujących zastosowanie podczas dyskusji (inicjowanie dyskusji, wyrażanie stanowiska, podsumowanie wupowiedzi).

12. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu oraz mówienia w oparciu o materiał video (materiał BBC: „Teachers and learners”); wypowiadanie się na temat procesu uczenia oraz uczenia się; rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi pisemnej: redagowanie krótkiego wpisu na forum.

13. Powtórzenie materiału z zakresu unit 2 (struktury leksykalno-gramatyczne oraz reakcje językowe).

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęc:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych) 30

liczba godzin pracy własnej studenta 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem wraz z DVD-romem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowym, materiałami przygotowanymi przez lektora. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semester (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych (np. prezentacja, waga 1),

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1),

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK

[Wydział Nauk Społecznych: Psychologia]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)