Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.1S] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 408 Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: ‘Infotech English for computer users, Professional English’ (Student’s Book), Santiago RemachaEsteras, wyd.4 Cambridge University Press ‘Professional English in Use (ICT For Computers and the Internet)’, Santiago RemachaEsteras, Elena Marco Fabre, wyd. Cambridge University Press, 2012. literatura uzupełniająca: `Information Technology`, Virginia Evans, wyd. Express Publishing 2011. `Terminologia, Komputeryi Internet`, Peter Collin Publishing, 2000. `English 4 IT`, Beata Błaszczyk, wyd. Helion, 2017. ‘Presentation Skills in English`, Bob Dignen, wyd. Summertown Publishing, 2007. ‘English for Emails (business English)’, Rebecca Chapman, Wyd. Oxford University Press, 2007; `Prove your point`, Andrzej Kurtyka, wyd. Egis, 2006. ‘MyGrammarLab’ Advanced C1/C2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson 2012; ‘FCE Use of English`,Virginia Evans, wyd. Egis, 1998. `Ready for FCE`, Roy Norris, wyd. Macmillan Publishers Limited, 2008. `Academic Vocabulary in Use`, McCarthy M, O`Dell F, wyd. Cambridge University Press, 2008. ‘Gramatykaangielska’, JanuszSiuda, wyd. Angloman 2000; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 wybrane ćwiczenia z platformy e-learningowej. |
Zakres tematów: |
*Omawianie zastosowania komputerów w różnych dziedzinach życia, w pracy, nauce, życiu codziennym (designing pages, retouching photo, storing information) z użyciem zdań definiujących i wtrąconych (who, which, that) oraz zastosowania nowoczesnych technologii (w oparciu o materiały do wyboru `Intelligent Home`, `Drones are everywhere. Get used to it`). (zastosowanie wyrażeń: used to, be/get used to). * Opisywanie części składowych komputera (hardware, software, motherboard, HDD, ROM, RAM, system PC, bits, bytes etc), systemów komputerowych, z uwzględnieniem ich zalet i wad (desktop PC, laptop, tablet, wearable computer), porównywanie komputerów, wybieranie odpowiedniego komputera w zależności od potrzeb użytkownika (zastosowanie form porównawczych: a bit/much faster, the more managaeble a PDA is the better). *Opisywanieurządzeńwejściowych, ich funkcjiI cech (keyboard keys, keypad, upper-case letter, mouse action etc) (The device is for controlling. It allows the user to answer.), przypomnienie czasów teraźniejszych -stative and action verbs, oraz zastosowanie czasowników związanych z tematyką IT (overwrite, relay, delete etc) *Tworzenie wyrazów przy użyciu przedrostków (non-volatile memory, unformatted disk, cybersquatting, etc) *Omówienie struktury e-maili, porównanie wyrażeń używanych w e-mailach formalnych i nieformalnych. *Cytaty i żarty związane z komputerami i informatyką, żargon komputerowy (glitch, geek) oraz wyjaśnianie skrótów (BIOS, WIMP, CAD etc). •Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. •Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji). 30 h dydaktycznych (kontaktowych) 30 h pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, filmami.Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (do wyboru na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta ( np. korespondencja nieformalna); Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych: Inżynieria biomedyczna; Informatyka; Inżynieria materiałowa; Mechatronika |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.