Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.1]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:45 - 15:15
sala 360-361
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Simona Wojtyga
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

English File 4th edition Pre-intermediate Clive Oxenden Christina Latham-Koenig, Oxford 2019

Rozdziały 1-2

Literatura uzupełniająca:

English Grammar in Use, Raymond Murphy, Oxford University Press

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora materiały z Internetu.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (English File 4th edition Pre-intermediate, Oxford)

1. Opisywanie osoby

leksyka: krótki opis wyglądu i osobowości, miejsca zamieszkania, zawodu

lub szkoły, hobby;

gramatyka: szyk wyrazów w zdaniu, tworzenie pytań.

2. Wyrażanie opinii na temat partnera ( koleżanki/kolegi) – wyrażanie opinii

pozytywnej i negatywnej

leksyka: opis ubioru, kolory, zwroty „Jaki on/jaka ona jest” i użycie

przymiotników;

gramatyka: czas present simple i czasowniki: lubi, nie lubi.

3. Opis zdjęcia i wyrażanie opinii na jego temat

leksyka: przyimki miejsca;

gramatyka: czas present continuous.

4. Nabywanie i utrwalanie słownictwa związanego z podróżowaniem

leksyka: powiadamianie recepcji o problemie w pokoju hotelowym,

Wyrażenie „ mam problem z ...”, propozycja udzielenia pomocy, wyrażenia

” Jak mogę pomóc”, „przełączę”, zwroty Social English,

praca w parach, odgrywanie ról turysty i recepcjonistki.

5. Dokonywanie wyboru miejsca na wakacje i uzasadnianie decyzji,

dokonywanie wyboru środka transportu, sposobu spędzania wolnego czasu

leksyka: przyimki czasu i miejsca;

gramatyka: czas simple past, czasowniki regularne i nieregularne.

6. Wyrażanie zainteresowania. Użyteczne zwroty np „Really?”, „Great”,

„Fantastic”, „How awful!”.

7. Opis wydarzenia historycznego. Wyrażanie opinii i jej uzasadnienie;

gramatyka: czas past continuous.

8. Rozwijanie umiejętności narracyjnych, pisanie opowiadań o różnych

zakończeniach – dobrym i złym. Sekwencja wydarzeń z zastosowaniem

wyrażeń: after that, when, next day itp. Użycie spójników np. although.

Wzbogacenie leksyki.

9. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i /lub ustnej

na tematy poruszane na zdjęciach.

Opis ulubionego zdjęcia i wypowiadanie się na temat: „Co się działo kiedy je

robiłeś”.

10. Omawianie kwestii czy w muzeach można robić zdjęcia. Praca w grupach.

Użycie wyrażeń: moim zdaniem, uważam że.

11. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

12. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z

wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, prezentacji, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Ilość godzin pracy własnej:30

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog).

Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60 % i więcej skutkuje nieuzyskanie zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1)

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

Zakres na każdą ocenę: na ocenę dst student musi opanować 60%

90 – 100 % bdb

84 – 89 % + db

75 – 83 % db

69 – 74 % + dst

60 - 68 % dst

0 – 59 % ndst

Uwagi:

GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - I ROK NAUKI JĘZYKA [MODUŁ 1] - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowan na danym kierunku.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)