Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 408
Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

literatura obowiązkowa ‘Infotech English for computer users, Professional English’ (Student’s Book), Santiago RemachaEsteras, wyd.4 Cambridge University Press

‘Professional English in Use (ICT For Computers and the Internet)’, Santiago RemachaEsteras, Elena Marco Fabre, wyd. Cambridge University Press, 2012.

literatura uzupełniająca `Information Technology`, Virginia Evans, wyd. Express Publishing 2011.

`Terminologia, Komputery i Internet`, Peter Collin Publishing, 2000.

`English 4 IT`, Beata Błaszczyk, wyd. Helion, 2017.

`Business Vocabulary in Use`, Bill Mascull, wyd. CUP, 2004

`Prove your point`, Andrzej Kurtyka, wyd. Egis, 2006.

‘MyGrammarLab’ Advanced C1/C2, Mark Foley, Diane Hall, wyd. Pearson 2012;

‘FCE Use of English`,Virginia Evans, wyd. Egis, 1998.

`Ready for FCE`, Roy Norris, wyd. Macmillan Publishers Limited, 2008.

`Academic Vocabulary in Use`, McCarthy M, O`Dell F, wyd. Cambridge University Press, 2008.

‘Gramatykaangielska’, JanuszSiuda, wyd. Angloman 2000;

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW:

http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

wybrane ćwiczenia z platformy e-learningowej.

Zakres tematów:

*Omawianie niektórych systemów operacyjnych ( Windows, Mac OS , Linux etc) i GUI, porównanie Macs i PCs, omówienie cech i funkcji narzędzi Word Processing (word wrap, font, merge, indention etc), zastosowania grafiki komputerowej (typy oprogramowania rastrowego (bit maps) i wektorowego) oraz formatów: e.g. GIF, TIFF, EPS, projektowania i narzędzi photoshop (toolbox; e.g. marquee select tools, eyedropper etc), wybieranie oprogramowania (graphic software), sztuka komputerowa (digital art), animacje, GIS, elementy małej poligrafii (DTP) tradycyjne, papierowe publikacje vs e-publikacje - porównanie; opisanie systemów multimedialnych i formatów plików (e.g. .avi, .wav, .tif etc.), zastosowanie multimediów obecnie i w przyszłości., opisywanie procesów technologicznych e.g. działania VoIP (voice over Internet Protocol): voice is digitized and then broken into small data packets.

*porównanie języków komputerowych (Basic, C++, Pascal, Java etc) i opisywanie znaczników programowania, systemów komunikacyjnych (ICT- technologie informatyczne i komunikacyjne), rodzajów gier komputerowych (pozytywne i negatywne strony grania), omawianie rozwoju nowych technologii (nanotechnologia, AI, 5G, nanokomputery,

komputery kwantowe, DNA etc)

*rozmowy m.in na temat pracy, kariery zawodowej, innowacji i automatyzacji, robotyzacji w oparciu o teksty (do wyboru) do czytania i słuchania: `Sir James Dyson – a householdname- the inventor`, `Innovations` - Time magazine articles, `Rise of the Robots`, `Reviews for sale?`, `Who`s slacking?`, `Guy Kawasaki – guru review`, `Everything youneed to know about 5G`, `The coming mountain of e-waste`.

*omawianie zasad sporządzania curriculum vitae, pisanie CV

*utrwalenie i uzupełnienie wiadomości o rzeczownikach policzalnych i niepoliczalnych (a few, a great deal of etc) oraz przedimkach określonych i nieokreślonych (a/an, the); zastosowanie form czasownikowych – gerund and infinitive ( I suggest callinghim., It is hard to fix itetc), kolejności przymiotników (e.g. thin American aluminium printing plates), form i czasów przyszłych (Future Simple/Continuous/Perfect oraz going to – przewidywanie przyszłych wydarzeń), strony biernej(Passive Voice) przy opisie urządzeń i technologii e.g microprocessors are made of silicon; my PC was being fixed.

•Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

•Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji).

30 h dydaktycznych (kontaktowych)

30 h pracy własnej studenta

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, filmami.Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (do wyboru na przykład projekt, prezentacja, dialog, e-mail). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- innych form pracy własnej studenta ( np. korespondencja nieformalna);

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Informatyki i Nauki o Materiałach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)