Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 231 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marcin Gorgol, Małgorzata Wronka-Szybko |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Krukiewicz-Gacek A, Trzaska A: English for Mathematicians. Wydawnictwo AGH, Kraków 2012. literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka specjalistycznego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 10-13 podręcznika podstawowego (English for Mathematicians) oraz w dodatkowych materiałach przygotowanych przez lektora: 1. Podstawowe pojęcia geometrii dwuwymiarowej (np. figury geometryczne, kąty). 2. Podstawowe pojęcia dotyczące trójkątów: budowa, części, wzory. 3. Koła i elipsy: budowa, podstawowe wzory. 4. Czworoboki i inne wielokąty: definicje, wzory. 5. Wybitni matematycy: życiorys i ich wkład w rozwój matematyki (np. Gottfried Leibniz, Leonhard Euler). 6. Elementy matematyki finansowej: podstawowe wskaźniki giełdowe, rentowność obligacji. 7. Elementy teorii gier – dylemat więźnia. 8. Strona bierna – zastosowanie strony biernej w języku akademickim. 9. Tryb przypuszczający (subjunctive mood) i jego zastosowanie w języku akademickim. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin pracy własnej studenta: 30 opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowanie prezentacji z matematyki. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych. Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Dozwolone są dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen - z minimum 2 testów śródsemestralnych na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych na zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie) (waga 1), - innych form pracy własnej studenta, przy założeniu, że z każdego ze sprawdzianów należy uzyskać minimum ocenę dostateczną. Skala ocen: 100%-90% ocena : bdb 89%-84% ocena: db plus 83%-75% ocena: db 74%-69% ocena: dst plus 68%-60% ocena: dst 59%-0% ocena: ndst |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny, dla studentów Wydziału Matematyki Fizyki i Chemii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.