Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 357
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 3
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Radzięda
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

M.Kwiatkowski, P.Stepnowski, Język angielski w chemii i ochronie środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2010

M.Charmas, English for Students of Chemistry, MCS University Lublin 2012

M.Korpak, Materiały audio w języku specjalistycznym, Politechnika Krakowska 2017

Literatura uzupełniająca:

K.Kelly, Science, Macmillan 2008

B.Velebna, English for Chemists, Univerzita P.J. Safarika v Kosiciach 2009

M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008

M.Mann, Destination B2, Macmillan 2008

M.Vince, FCE Language Practice, Macmillan 2009

Materiały własne lektora, publikacje, źródła internetowe

Zakres tematów:

Treści zajęć:

1. Wypowiadanie się na temat studiowania na wydziale chemii na podstawie filmu „ A day in the life of a chemistry student”, wykorzystanie wyrażeń kolokwialnych oraz związanych z życiem studenckim ( na przykład halls, practicals tutorials, fresher, supervisor ), opisywanie swojego kierunku studiów, zajęć, wymagań; różnice między językiem komunikacji codziennej a językiem akademickim, stosowanie fraz rzeczownikowych.

2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa na temat nazewnictwa w chemii, podział na dziedziny, zapoznanie się z podstawowymi pojęciami ( na przykład organic, inorganic, chemical formula, chemical reaction, chemical bond).

3. Powtórzenie zasad i zastosowanie czasów gramatycznych: teraźniejszych, przeszłych, przyszłych oraz struktur strony biernej, z wykorzystaniem poznanej leksyki.

4. Wprowadzenie leksyki związanej z tematyką jednostek pomiaru ( na przykład measurements of volume, metric units, molar concentration, Avogadro’s number), na podstawie usłyszanego dialogu, zastosowanie poznanego słownictwa w uzupełnianiu tabeli z jednostkami i przedrostkami SI.

5. Wypowiadanie się na temat układu okresowego pierwiastków na podstawie tekstu „Periodic table ”, zapoznanie się z pochodzeniem nazw i symbolami pierwiastków, wykorzystanie poznanego słownictwa w opisie sekcji i umiejscowienia pierwiastków w układzie ( na przykład periods, groups, inert, valence electrons, atomic weight, earth metals ), doskonalenie umiejętności korzystania z transkrypcji fonetycznej.

6. Rozmowa o właściwościach niektórych pierwiastków, na podstawie filmu „Potassium” oraz tekstu akademickiego „Carbon”, zastosowanie leksyki związanej z tematem ( na przykład reactive, malleable, bubbly, dense, oxidized, transparent ).

7. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu: omówienie właściwości fosforu na podstawie podcastu „Phosphorus”, obieg fosforu w środowisku naturalnym, wykorzystanie poznanej leksyki ( na przykład flammable, phosphoric acid, nerve gases, phosphate, fertilisers, corrosion preventer).

8. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu: omówienie właściwości chromu na podstawie podcastu „Chromium”, rozmowa o jego występowaniu i właściwościach, wykorzystanie poznanej leksyki ( na przykład absorption, azo dyes, alexandrite, pleochroism, bearings, car trim).

9. Zastosowanie języka prezentacji (signpost language ) w formułowaniu wypowiedzi na temat wybranych pierwiastków z układu okresowego.

10. Powtórzenie zasad i tworzenie struktur zdań warunkowych oraz konstrukcji mowy zależnej, z wykorzystaniem poznanego słownictwa.

11. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej: przygotowanie streszczenia na podstawie tekstu „Graphene and graphite”, zastosowanie leksyki związanej z tematem ( na przykład layer, allotrope, resistant, crystalline structure, hexagonal lattice).

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, streszczenie tekstu). Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z co najmniej 2 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych (waga 1)

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1)

- z innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Do średniej wliczane są oceny niedostateczne.

Uwagi:

Lektorat o profilu: język specjalistyczny dla studentów Chemii i Technologii chemicznej (Wydziału Matematyki Fizyki i Chemii)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)