Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy - specjalistyczny [31-ST-L30-ANG-B2.3S] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 357 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: M.Kwiatkowski, P.Stepnowski, Język angielski w chemii i ochronie środowiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2010 M.Charmas, English for Students of Chemistry, MCS University Lublin 2012 M.Korpak, Materiały audio w języku specjalistycznym, Politechnika Krakowska 2017 Literatura uzupełniająca: K.Kelly, Science, Macmillan 2008 B.Velebna, English for Chemists, Univerzita P.J. Safarika v Kosiciach 2009 M.McCarthy & F.O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge 2008 M.Mann, Destination B2, Macmillan 2008 M.Vince, FCE Language Practice, Macmillan 2009 Materiały własne lektora, publikacje, źródła internetowe |
Zakres tematów: |
Treści zajęć: 1. Wypowiadanie się na temat studiowania na wydziale chemii na podstawie filmu „ A day in the life of a chemistry student”, wykorzystanie wyrażeń kolokwialnych oraz związanych z życiem studenckim ( na przykład halls, practicals tutorials, fresher, supervisor ), opisywanie swojego kierunku studiów, zajęć, wymagań; różnice między językiem komunikacji codziennej a językiem akademickim, stosowanie fraz rzeczownikowych. 2. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych: rozmowa na temat nazewnictwa w chemii, podział na dziedziny, zapoznanie się z podstawowymi pojęciami ( na przykład organic, inorganic, chemical formula, chemical reaction, chemical bond). 3. Powtórzenie zasad i zastosowanie czasów gramatycznych: teraźniejszych, przeszłych, przyszłych oraz struktur strony biernej, z wykorzystaniem poznanej leksyki. 4. Wprowadzenie leksyki związanej z tematyką jednostek pomiaru ( na przykład measurements of volume, metric units, molar concentration, Avogadro’s number), na podstawie usłyszanego dialogu, zastosowanie poznanego słownictwa w uzupełnianiu tabeli z jednostkami i przedrostkami SI. 5. Wypowiadanie się na temat układu okresowego pierwiastków na podstawie tekstu „Periodic table ”, zapoznanie się z pochodzeniem nazw i symbolami pierwiastków, wykorzystanie poznanego słownictwa w opisie sekcji i umiejscowienia pierwiastków w układzie ( na przykład periods, groups, inert, valence electrons, atomic weight, earth metals ), doskonalenie umiejętności korzystania z transkrypcji fonetycznej. 6. Rozmowa o właściwościach niektórych pierwiastków, na podstawie filmu „Potassium” oraz tekstu akademickiego „Carbon”, zastosowanie leksyki związanej z tematem ( na przykład reactive, malleable, bubbly, dense, oxidized, transparent ). 7. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu: omówienie właściwości fosforu na podstawie podcastu „Phosphorus”, obieg fosforu w środowisku naturalnym, wykorzystanie poznanej leksyki ( na przykład flammable, phosphoric acid, nerve gases, phosphate, fertilisers, corrosion preventer). 8. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu: omówienie właściwości chromu na podstawie podcastu „Chromium”, rozmowa o jego występowaniu i właściwościach, wykorzystanie poznanej leksyki ( na przykład absorption, azo dyes, alexandrite, pleochroism, bearings, car trim). 9. Zastosowanie języka prezentacji (signpost language ) w formułowaniu wypowiedzi na temat wybranych pierwiastków z układu okresowego. 10. Powtórzenie zasad i tworzenie struktur zdań warunkowych oraz konstrukcji mowy zależnej, z wykorzystaniem poznanego słownictwa. 11. Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej: przygotowanie streszczenia na podstawie tekstu „Graphene and graphite”, zastosowanie leksyki związanej z tematem ( na przykład layer, allotrope, resistant, crystalline structure, hexagonal lattice). |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, streszczenie tekstu). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z co najmniej 2 testów śródsemestralnych (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych/ prac pisemnych (waga 1) - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1) - z innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. |
Uwagi: |
Lektorat o profilu: język specjalistyczny dla studentów Chemii i Technologii chemicznej (Wydziału Matematyki Fizyki i Chemii) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.