Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.3] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 352-353
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Jerzy Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik “Deutsch als Fremdsprache” A1, Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

Literatura uzupełniająca:

„Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998;

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Materiały na platformie e-learningowej Moodle

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/spnjo - e-lektorat

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A1)

WG - Studencka Wspólnota Mieszkaniowa

Tematyka, zakres słownictwa:

- Określanie dogodnej lokalizacji WG, opisywanie mieszkania, udzielanie informacji o współlokatorach.

- Opracowanie listy niezbędnych mebli i podstawowego wyposażenia

wspólnoty mieszkaniowej.

- Zapoznanie się z treścią ogłoszeń sprzedaży używanych mebli, odgrywanie ról: sprzedający – kupujący (rozmowa telefoniczna).

- Opisywanie zdarzeń w przeszłości - pechowy weekend w WG.

- Redagowanie prośby do wynajemcy o udzielenie pomocy (list/mail).

Gramatyka:

- czasowniki rozdzielnie złożone

- czas przeszły Perfekt czasowników mocnych i mieszanych

Wielofunkcyjny Salon Pralniczy

Tematyka, zakres słownictwa:

- Zapoznanie się z treścią ulotki reklamującej nowoczesny salon pralniczy, opisywanie wielofunkcyjności współczesnych pralni.

- Udzielanie porad, gdzie i jak prawidłowo robić pranie.

- „Wykonanie pełnego cyklu prania” według instrukcji obsługi pralki automatycznej.

- Opisywanie zdarzeń w przeszłości - nieudane pranie.

- Redagowanie zaproszenia na randkę w pralni Cafe`(SMS).

Gramatyka:

- tryb rozkazujący Imperativ

- partykuły: doch, mal

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego,

z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta:30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych

i wiedzowych) (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania;

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna;

WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość;

WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)