Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.3]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom początkujący [31-ST-L30-NIEM-A1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 352-353 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik “Deutsch als Fremdsprache” A1, Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 Literatura uzupełniająca: „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Materiały na platformie e-learningowej Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/spnjo - e-lektorat |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A1) WG - Studencka Wspólnota Mieszkaniowa Tematyka, zakres słownictwa: - Określanie dogodnej lokalizacji WG, opisywanie mieszkania, udzielanie informacji o współlokatorach. - Opracowanie listy niezbędnych mebli i podstawowego wyposażenia wspólnoty mieszkaniowej. - Zapoznanie się z treścią ogłoszeń sprzedaży używanych mebli, odgrywanie ról: sprzedający – kupujący (rozmowa telefoniczna). - Opisywanie zdarzeń w przeszłości - pechowy weekend w WG. - Redagowanie prośby do wynajemcy o udzielenie pomocy (list/mail). Gramatyka: - czasowniki rozdzielnie złożone - czas przeszły Perfekt czasowników mocnych i mieszanych Wielofunkcyjny Salon Pralniczy Tematyka, zakres słownictwa: - Zapoznanie się z treścią ulotki reklamującej nowoczesny salon pralniczy, opisywanie wielofunkcyjności współczesnych pralni. - Udzielanie porad, gdzie i jak prawidłowo robić pranie. - „Wykonanie pełnego cyklu prania” według instrukcji obsługi pralki automatycznej. - Opisywanie zdarzeń w przeszłości - nieudane pranie. - Redagowanie zaproszenia na randkę w pralni Cafe`(SMS). Gramatyka: - tryb rozkazujący Imperativ - partykuły: doch, mal Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta:30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.