Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-ANG-B1.3] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-ANG-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 015
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Katarzyna Radzięda
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Latham-Koenig, Ch (2013). English File Intermediate, 3rd Edition, Oxford University Press

- Student’s Book, Workbook

Literatura uzupełniająca:

Mann, M & Taylore-Knowles, S (2008). Destination B1, Macmillan

Vince, M (2003). Intermediate Language Practice, Macmillan

Gairns, R & Redman, S (2009). Oxford Word Skills Intermediate, OUP

Misztal, M (1996). Tests in English, WSiP

Materiały własne lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press)

1. Wypowiadanie się na temat sportu i kultury fizycznej. Rozwijanie leksyki z tego zakresu.

2. Dyskusja na temat przesądów i oszustw w sporcie zawodowym na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times’ oraz wywiadu z sędzią sportowym.

3. Prowadzenie narracji w czasie przeszłym, doskonalenie umiejętności użycia czasów przeszłych: Past Simple, Past Continuous i Past Perfect).

4. Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości; użycie formy used to i usually.

5. Wypowiadanie się na temat związków międzyludzkich, poszerzanie słownictwa w ww. zakresie (relationships).

6. Formułowanie opinii dotyczącej serwisów społecznościowych i ich roli w relacjach międzyludzkich.

7. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego: pytanie o pozwolenie, prośba o przysługę.

8. Rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej – analiza tekstu ‘You are standing in the place where …’

9. Poszerzenie zakresu słownictwa związanego z kinematografią i sztuką filmową, wypowiadanie się na temat obejrzanych filmów, pisanie recenzji.

10. Mówienie o roli wizerunku we współczesnym świecie, dyskusja na temat profili w portalach społecznościowych.

11. Poszerzanie leksyki dotyczącej części ciała i używanych z nimi czasowników.

12. Rozwijanie umiejętności użycia czasowników modalnych: might, must, can’t dla wyrażenia spekulacji /dedukcji.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z

wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej: 30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z 3 testów na semestr: kompetencji i wiedzowych (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Do średniej wliczane są oceny niedostateczne.

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - Wszystkie Kierunki; II ROK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)