Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-ANG-B1.3]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany [31-NS-L30-ANG-B1.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 015 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Radzięda |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Latham-Koenig, Ch (2013). English File Intermediate, 3rd Edition, Oxford University Press - Student’s Book, Workbook Literatura uzupełniająca: Mann, M & Taylore-Knowles, S (2008). Destination B1, Macmillan Vince, M (2003). Intermediate Language Practice, Macmillan Gairns, R & Redman, S (2009). Oxford Word Skills Intermediate, OUP Misztal, M (1996). Tests in English, WSiP Materiały własne lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 5-6 podręcznika podstawowego (English File Intermediate - third edition, Oxford University Press) 1. Wypowiadanie się na temat sportu i kultury fizycznej. Rozwijanie leksyki z tego zakresu. 2. Dyskusja na temat przesądów i oszustw w sporcie zawodowym na podstawie tekstu ‘If I bounce the ball five times’ oraz wywiadu z sędzią sportowym. 3. Prowadzenie narracji w czasie przeszłym, doskonalenie umiejętności użycia czasów przeszłych: Past Simple, Past Continuous i Past Perfect). 4. Opisywanie czynności zwyczajowych w teraźniejszości i przeszłości; użycie formy used to i usually. 5. Wypowiadanie się na temat związków międzyludzkich, poszerzanie słownictwa w ww. zakresie (relationships). 6. Formułowanie opinii dotyczącej serwisów społecznościowych i ich roli w relacjach międzyludzkich. 7. Praktyczne użycie języka sytuacyjnego: pytanie o pozwolenie, prośba o przysługę. 8. Rozwijanie umiejętności zastosowania strony biernej – analiza tekstu ‘You are standing in the place where …’ 9. Poszerzenie zakresu słownictwa związanego z kinematografią i sztuką filmową, wypowiadanie się na temat obejrzanych filmów, pisanie recenzji. 10. Mówienie o roli wizerunku we współczesnym świecie, dyskusja na temat profili w portalach społecznościowych. 11. Poszerzanie leksyki dotyczącej części ciała i używanych z nimi czasowników. 12. Rozwijanie umiejętności użycia czasowników modalnych: might, must, can’t dla wyrażenia spekulacji /dedukcji. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr: kompetencji i wiedzowych (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Do średniej wliczane są oceny niedostateczne. |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Wszystkie Kierunki; II ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.