Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 371-372 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Bożena Czekańska-Mirek |
Literatura: |
Podręcznik “Alter Ego A1+” , Catherine Hugo, Véronique M. Kizirian, Monique Waendendries, Annie Berthet, Emanuell Daill, Wyd. Hachette Livre, 2012 „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; 2009 „Vocabulaire Progressif du français” – débutant, Miquel Claire, wyd. CLE International, 2010 „Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006 Dodatkowe materiały dydaktyczne przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Identyfikacja języka, wprowadzenie podstawowych zasad fonetyki francuskiej, powitanie, przedstawianie się, pożegnanie (gramatyka: czasownik -être, -s’appeler, przymiotniki określające narodowość). 2. Podstawowa autoprezentacja, relacja formalna i nieformalna (leksyka: dni tygodnia, pory dnia, gramatyka: czasownik -avoir, negacja -ne…pas, czasownik -parler, rodzajnik nieokreślony). 3. Podawanie informacji na swój temat, prośba o informację, (leksyka: numery telefonów we Francji, nazwy miesięcy, liczebniki, gramatyka: zaimek pytający -quel/le). 4. Wypełnianie formularza, podawanie namiarów, notowanie i podawanie liczb, numerów telefonów, danych adresowych, określanie kraju pochodzenia (leksyka: nazwy krajów, nazwy zawodów, gramatyka: przyimek przy nazwach krajów). 5. Wyrażanie własnych pasji i marzeń (leksyka: pasje i upodobania, gramatyka: czasowniki I grupy koniugacyjnej, zróżnicowanie użycia czasowników -avoir i -être). 6. Informacja na temat pozycji Francji w Europie, rozpoznawanie symboli i słynnych postaci tego kraju. 7. Opisywanie miasta, odczytywanie informacji na planie (leksyka: obiekty miasta, wyrażenia lokalizujące, gramatyka: rodzajnik określony i nieokreślony, rodzajnik ściągnięty, pytanie o przyczynę, wyrażenie przyczyny -pourquoi/-parce que). 8. Dokonywanie rezerwacji noclegu, wyrażanie podziękowania (leksyka: słownictwo I struktury związane z rezerwacją, formułki grzecznościowe, rodzaje hoteli, atrakcje, gramatyka: pytanie zamknięte -est-que ). 9. Wskazywanie drogi, udzielanie informacji o kierunku, formułki grzecznościowe (leksyka: wyrażenia lokalizujące, liczebniki porządkowe, gramatyka: czasowniki -prendre,- descendre, -aller). 10. Redagowanie kartki pocztowej, wyrażanie opinii na temat miejsca, pogody, atrakcji, aktywności (leksyka: formułki powitania i pożegnania stosowane w krótkich formach pisemnych, gramatyka: zaimki przymiotne wskazujące -ce,-cette). 11. Wprowadzenie bazowych elementów korespondencji, określanie kraju pochodzenia i kraju przeznaczenia (leksyka: adres pocztowy, gramatyka: przyimek przy nazwach krajów, czasownik -venir). 12. Informacja na temat Paryża, topografia miasta, dzielnice, słynne zabytki. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - za inne formy pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK [WH: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznaw., Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WNP: Geologia, Geografia, Geologia stosowana, Inżynieria zagrożeń środowiskowych, Studia regionalne, Zarządzanie i administrowanie regionami, Zarządzanie regionami; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; SzF: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.