Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom początkujący [31-ST-L30-FRAN-A1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: 500
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara, Bożena Czekańska-Mirek
Literatura:

Podręcznik “Alter Ego A1+” , Catherine Hugo, Véronique M. Kizirian, Monique Waendendries, Annie Berthet, Emanuell Daill, Wyd. Hachette Livre, 2012

„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe,

wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; 2009

„Vocabulaire Progressif du français” – débutant, Miquel Claire, wyd. CLE International, 2010

„Civilisation progressive du français”, Ross Steele, wyd. CLE International, 2006

Dodatkowe materiały dydaktyczne przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

1. Informacja na temat świąt we Francji, rozumienie ankiety na ten temat, zwyczaje związane ze świętami (leksyka: nazwy świąt , rytuały, gramatyka: pytania ankietowe i dialogowe, czasowniki zakończone na -yer, -ir, zaimek -on).

2. Opisywanie ulubionego święta i zwyczajów z nim związanych (gramatyka: przyimek -chez z zaimkami akcentowanymi).

3. Nawiązywanie kontaktu telefonicznego, adekwatne formułki komunikacyjne (gramatyka: futur proche, passé récent).

4. Udzielanie rad dotyczących podróży, (leksyka: słownik podróżnika, gramatyka: tryb rozkazujący czasowników zwrotnych).

5. Rozumienie informacji biograficznych znanych osób, wyrażanie przeszłości (słownictwo: nominalizacja w notce biograficznej, gramatyka: passé composé czasowników odmienianych z posiłkowym -être).

6. Opisywanie wyglądu zewnętrznego postaci, wyrażanie podobieństwa (leksyka: cechy fizyczne, gramatyka: utrwalenie form przymiotników rodzaju męskiego i żeńskiego, struktury -c’est/il est).

7. Wyrażanie uczuć i stanów emocjonalnych związanych z porą roku (leksyka: uczucia i doznania, kolory, utrwalenie nazw pór roku, miesięcy, dat ).

8. Informowanie o pogodzie i klimacie (leksyka: pytanie o pogodę, struktury dotyczące pogody i klimatu, gramatyka: przyimek w okoliczniku czasu - pora roku lub miesiąc).

9. Informacja o francuskich terytoriach zależnych - TOM i DOM (leksyka: wyrażenia lokalizujące).

10. Lokalizowanie miejsc geograficznych, opisywanie miejsc (leksyka: przymiotniki służące opisowi miejsca, atrakcje sportowe, gramatyka: miejsce przymiotnika wobec rzeczownika).

11. Rozumienie programu wizyty turystycznej w Brukseli, (leksyka: nazwy zabytków, atrakcje turystyczne i gastronomiczne, gramatyka: futur simple).

12. Redagowanie listu z wakacji (leksyka: sposoby spędzania czasu, atrakcje kulturalne , gramatyka: le présent continu, zaimek -on).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study)

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1),

- za inne formy pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

0-59% = ndst (niedostateczny

Uwagi:

GRUPA DLA OSÓB ZWOLNIONYCH Z UCZESTNICTWA W LEKTORACIE (MODUŁ 3 - JĘZYKA OBCEGO).

- Studenci, którzy zaliczyli określoną liczbę modułów lektoratu we wcześniejszym cyklu kształcenia w UŚ.

- Studenci posiadający certyfikat biegłości językowej zamieszczony w katalogu certyfikatów określonym przez Rektora (Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 146 Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z dnia 20 października 2015 r.)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)