Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.3]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 2
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.3] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Bronder | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik “DaF kompakt A2“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 - Materiały przygotowane przez prowadzącego - Barbara Gottstein-Schramm „Grammatik – ganz klar“ Hueber Verlag - Monika Reimann „Grundstufen-Grammatik für Deutsch als Fremdsprache“ 2010 Hueber Verlag (aktualisierte Auflage) - Strony internetowe: www.goethe.de, www.dw.de |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 13-14 podręcznika podstawowego (DaF kompakt A2) Tematyka , zakres słownictwa, elementy realioznawcze: • Zdrowie i samopoczucie – wprowadzenie słownictwa związanego ze zdrowiem, określanie części ciała • Przyswojenie słownictwa dotyczącego specjalizacji lekarskich i chorób • Wypełnianie karty pacjenta • Ustalanie i przesuwanie terminu wizyty u lekarza • Przyswojenie słownictwa związanego z opisem dolegliwości, rozumienie zaleceń lekarskich oraz opisów zażywania leków • Odgrywanie dialogów „U lekarza” • Zapoznanie się ze słownictwem związanym ze zjawiskami pogodowymi • Rozumienie głównych informacji zamieszczonych na mapach i zawartych w prognozach pogody • Opisywanie ubioru i wyrażanie opinii na temat kupowanej odzieży • Prowadzenie rozmów klient/sprzedawca • Przyswajanie słownictwa związanego z promocjami, ofertami sprzedaży, wymianą towaru itd. • „Oktoberfest” – przybliżenie obyczaju i jego opis • Redagowanie maila zawierającego informacje nt. „Oktoberfest” Gramatyka: • Zdania podrzędnie złożone z „seitdem” „seit”, „bis” • Czasowniki modalne i ich zastosowanie w zwrotach lekarskich • Szyk wyrazów w zdaniu po spójnikach określających przyczynę: „darum”, „deshalb”, „deswegen”, „daher” • Rzeczowniki zdrobniałe, sposób ich tworzenia i zastosowanie • Zastosowanie form „welcher?”, „welche?”, „dieser”, „diese”, „dieses”, „der”, „die”, „das” • Zaimki i rodzajniki nieokreślone „jeder”, „jede”, „jedes”, „alle”, „viele”, „wenige”, „keiner”, keine”, keines” i ich zastosowanie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej(w tym np. pracy w grupach, projektowej, prezentacji). Praca własna studenta - 30 godzin - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - z innych form pracy własnej studenta (waga 1) Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK [WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania; WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna; WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.