Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-NIEM-B1.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 104
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Teresa Wolff-Kalisz
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Podręcznik “DaF kompakt B1” Ilse Sander i inni, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011

Literatura uzupełniająca: Deutsch B1 Grammatik, Ptak M.- Schromer M. Intensivtrainer neu, Klett-Langenscheidt 2016

„Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005,

„PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004

www.deutschkurs.pl

www.schubert-verlag.de

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 23-24 podręcznika podstawowego (DaF kompakt B1)

Tematyka, zakres słownictwa, elementy realioznawcze

1.Studia w Niemczech: zbieranie informacji i opowiadanie o systemie szkolnictwa wyższego w Niemczech;

2. Porównywanie typów szkół wyższych, analizowanie plusów i minusów poszczególnych uczelni niemieckich, argumentowanie za i przeciw.

3. Przedstawienie w formie informacyjnego tekstu pisanego wybranego typu szkolnictwa wyższego lub konkretnej uczelni w Polsce .

4. Uzasadnianie własnego wyboru kierunku studiów,

5. Wyrażanie swoich pragnień zawiązanych z pracą i karierą zawodową.

6.Organizacje zajmujące się ochroną środowiska i projekty ekologiczne w krajach niemieckojęzycznych – wyszukiwanie informacji w tekstach prasowych na ten temat, rozumienie celów i zadań organizacji ekologicznych.

7. Pisanie listów z zapytaniem o praktyki wakacyjne i podań o udział w projektach ekologicznych;

8. Zapoznanie się z ofertami gospodarstw ekologicznych poszukujących wolontariuszy do pracy w lecie;

9. Redagowanie odpowiedzi na interesujące oferty pracy wakacyjnej w gospodarstwach ekologicznych;

10. Opowiadanie o własnych doświadczeniach związanych z pracą wakacyjną.

Zagadnienia gramatyczne

o Zdania przyzwalające ze spójnikami „obwohl”, „trotzdem”, „dennoch”, „zwar…aber

o Przyimki „wegen”, „trotz” - przysłówek „nämlich“.

o Powtórzenie spójników: „weil”, „denn”;

o Zdania wyrażające życzenie nierealne, Konjunktiv II, partykuły „doch” i „bloß”;

o Zdania celowe z „um…zu” i „damit”.

o Zdania z przyimkiem „zum”/”zur” + rzeczownik;

o Zaimki pytające z „Wo(r)-… i zaimki „da(r)-.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji)

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Opis pracy własnej studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr ( umiejętnościowych i wiedzy)( waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1)

- innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst. (niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK

[WYDZIAŁ FILOLOGICZNY: Architektura informacji, Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Dziennikarstwo i public relations, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Mediteranistyka, Międzynarodowe studia polskie, Sztuka pisania;

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Doradztwo i infobrokerstwo historyczne, Kognitywistyka, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WYDZIAŁ PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII: Pedagogika, Pedagogika specjalna;

WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTRACJI: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość;

WYDZIAŁ TEOLOGICZNY: Teologia, Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)