Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.3] semestr zimowy 2019/2020
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.3]
Zajęcia: semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 148
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bogumiła Bober
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

C. Latham-Koenig, C. Oxenden, P. Seligson. English File Pre-intermediate Student’s Book with DVD-ROM third edition. Oxford University Press, 2012, Workbook

Literatura uzupełniająca:

M. Swan, C. Walter. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011

Materiały własne przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Treści programowe:

podręcznik:

- mówienie o sposobie życia; użycie wyrażeń as…as, wyrażanie się na temat najciekawszych miejsc, miast, zastosowanie stopnia najwyższego – stopniowanie przymiotników

- użycie konstrukcji superlatives + ever + present perfect

- użycie określników ilościowych „not enough”, „too”, w zagadnieniach na temat zwyczajów spożywania jedzenia

- wypowiadanie się na temat złych nawyków na podstawie tekstu „Everything bad is good fo you”

- prowadzenie rozmowy w sklepie ze sprzedawcą na temat źle dokonanych zakupów

- zastosowanie „will/won’t” do opisywania przyszłych zdarzeń „I’ll never forget you”,

wypowiadanie się na temat problemów w sklepie, źle zakupionego towaru, zwrotu

lub wymiany zakupionej rzeczy

- zastosowanie „will/won’t” do opisywania przewidywanych sytuacji; tekst „A pessimist plays a pessimist”, oraz obietnic, pomocy

- zastosowanie czasownika + back np. go back

- powtórzenie form czasownikowych: teraźniejszych, przeszłych i przyszłych

- użycie konstrukcji przymiotnik+ przyimek w wyrażeniach np. „frightened of”

- utrwalanie wymowy w wyrazach z ow oraz w wyrazach o różnej wymowie

- wypowiadanie się na temat rozumienia snów, na temat pozytywnego myślenia

- zastosowanie czasu present perfect w zagadnieniach dotyczących złych nawyków młodzieży, mody, zakupów

- wypowiadanie się na temat rozumienia snów

Umiejętności:

• Wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta -30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Opis pracy wlasnej studenta - 30 godzin:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt,

dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania merytoryczne:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć.

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Testy:

z języka ogólnego pisemne (na przykład test wielokrotnego wyboru, uzupełnienie luk, rozumienie tekstu czytanego, zadanie otwarte, tłumaczenie, tworzenie wypowiedzi pisemnej)

sprawdzanie słownictwa

Praca własna:

ćwiczenia do podręcznika, ćwiczenia gramatyczne, wypracowania

Aktywność:

czynny udział w zajęciach

Wpis zaliczenia na ostatnich zajęciach w semestrze.

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - Wszystkie Kierunki; II ROK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)