Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.3]
semestr zimowy 2019/2020
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.3] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 148 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Bogumiła Bober |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: C. Latham-Koenig, C. Oxenden, P. Seligson. English File Pre-intermediate Student’s Book with DVD-ROM third edition. Oxford University Press, 2012, Workbook Literatura uzupełniająca: M. Swan, C. Walter. Oxford English Grammar Course Basic. Oxford University Press, 2011 Materiały własne przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Treści programowe: podręcznik: - mówienie o sposobie życia; użycie wyrażeń as…as, wyrażanie się na temat najciekawszych miejsc, miast, zastosowanie stopnia najwyższego – stopniowanie przymiotników - użycie konstrukcji superlatives + ever + present perfect - użycie określników ilościowych „not enough”, „too”, w zagadnieniach na temat zwyczajów spożywania jedzenia - wypowiadanie się na temat złych nawyków na podstawie tekstu „Everything bad is good fo you” - prowadzenie rozmowy w sklepie ze sprzedawcą na temat źle dokonanych zakupów - zastosowanie „will/won’t” do opisywania przyszłych zdarzeń „I’ll never forget you”, wypowiadanie się na temat problemów w sklepie, źle zakupionego towaru, zwrotu lub wymiany zakupionej rzeczy - zastosowanie „will/won’t” do opisywania przewidywanych sytuacji; tekst „A pessimist plays a pessimist”, oraz obietnic, pomocy - zastosowanie czasownika + back np. go back - powtórzenie form czasownikowych: teraźniejszych, przeszłych i przyszłych - użycie konstrukcji przymiotnik+ przyimek w wyrażeniach np. „frightened of” - utrwalanie wymowy w wyrazach z ow oraz w wyrazach o różnej wymowie - wypowiadanie się na temat rozumienia snów, na temat pozytywnego myślenia - zastosowanie czasu present perfect w zagadnieniach dotyczących złych nawyków młodzieży, mody, zakupów - wypowiadanie się na temat rozumienia snów Umiejętności: • Wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta -30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Opis pracy wlasnej studenta - 30 godzin: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład: prezentacja, projekt, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne: Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy: z języka ogólnego pisemne (na przykład test wielokrotnego wyboru, uzupełnienie luk, rozumienie tekstu czytanego, zadanie otwarte, tłumaczenie, tworzenie wypowiedzi pisemnej) sprawdzanie słownictwa Praca własna: ćwiczenia do podręcznika, ćwiczenia gramatyczne, wypracowania Aktywność: czynny udział w zajęciach Wpis zaliczenia na ostatnich zajęciach w semestrze. |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - Wszystkie Kierunki; II ROK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.