Język obcy (wybór): Język obcy 1 [W1-FA-NA-S2-JOW1-1]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język obcy (wybór): Język obcy 1 [W1-FA-NA-S2-JOW1-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 1.46 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 17:15 - 18:45
sala 1.46 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Bronder |
Literatura: |
Podręcznik “DaF kompakt A1“, wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart 2011 - Materiały przygotowane przez prowadzącego - Barbara Gottstein-Schramm „Grammatik – ganz klar“ Hueber Verlag - Monika Reimann „Grundstufen-Grammatik für Deutsch als Fremdsprache“ 2010 Hueber Verlag (aktualisierte Auflage) |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-2 podręcznika podstawowego (DaF kompakt A1) 1. Przedstawienie zasad fonetycznych, akcentu wyrazowego; ćwiczenia wymowy, intonacji; zasady czytania; korzystanie ze słownika, szukanie informacji językowych. 2. Przyswajanie i utrwalanie ustnych form związanych z powitaniem i przedstawianiem się, leksyka: powitania, pożegnania; gramatyka: odmiana czasowników „kommen”, „heiβen”, „sein”. 3. Rozumienie i reagowanie na podstawowe pytania związane z miejscem pochodzenia oraz danymi osobowymi, nazwy krajów; gramatyka: odmiana podstawowych czasowników; liczebniki. 4. Sporządzanie notatek związanych z podawaniem czasu i określaniem miejsca, gramatyka: praktyczne posługiwanie się liczebnikami; odmiana czasowników – rozszerzenie. 5. Przyswajanie i utrwalanie komunikatów związanych z podawaniem danych teleadresowych. 6. Wypełnianie formularza osobowego, alfabet niemiecki, literowanie. 7. Opisywanie własnej osoby, wykonywanych czynności, miejsca zamieszkania, umiejętność przedstawiania innych osób, reagowanie na przedstawianie, gramatyka: tworzenie pytań, pytanie z zaimkiem pytającym, pytanie rozstrzygające. 8. Zapoznanie się ze słownictwem zawartym w terminarzu: dni tygodnia, pory dnia, nazwy miesięcy, wypełnianie terminarza, ustalanie terminu spotkania służbowego i prywatnego, gramatyka: przeczenie „kein-", "nicht". 9. Prowadzenie rozmowy na temat oferty kulturalnej i urlopu, gramatyka: szyk zdania, liczebniki porządkowe, rodzajnik określony i nieokreślony oraz przeczenie „kein-” w mianowniku i bierniku. 10. Formułowanie pozdrowień z wakacji, gramatyka: zaimek osobowy w bierniku. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej(w tym np. pracy w grupach, projektowej, prezentacji). Praca własna studenta - 30 godzin - praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen cząstkowych: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych - z innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
język niemiecki (grupa początkująca), I rok II stopnia filologii angielskiej, specjalność nauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.