Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNHT-S1-PNJH-1]
semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia 3,
grupa nr 2
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka hiszpańskiego I [W1-FNHT-S1-PNJH-1] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2019/2020 [2019/2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 3 [C3], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 2.13 Wydział Humanistyczny – Instytut Językoznawstwa (Sosnowiec, ul. Grota-Roweckiego 5) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 40 |
Prowadzący: | Bartosz Poloczek |
Literatura: |
- "Escucha y aprende, ejercicios de comprension auditiva", M. Rodriguez Rodriguez, SGEL 2010 - "Arcoiris podręcznik do nauki języka hiszpańskiego",D. Nieto-Kuczyńska, D.E. Nieto-Rasiński, Przystanek EDU, Wrocław 2012 - "La mar de palabras", A. Wawrykowicz, Europa, Wrocław 2011 - "Descubre. Curso de español. A.1.1.", M. Spychała, X.P. López, A. Dudziak-Szukała, A. Każmierczak, J. C. Carcia Gonzalez, Draco, Kraków 2015. - "Español lengua viva 1. Libro del alumno', M.T.Martin, L.Perez, J.Ramos, Santillana, Universidad de Salamanca, Madrid 2007. - "Español lengua viva 1. Cuaderno de actividades', M.T.Martin, L.Perez, J.Ramos, Santillana, Universidad de Salamanca, Madrid 2007. -"Español lengua viva 2. Libro del alumno', M.T.Martin,M.C.Jorge, Santillana, Universidad de Salamanca, Madrid 2007. -"Nuevo Ele. Inicial. Libro del alumno". V. Borobio, Ediciones SM, Madrid 2002. -"Español en marcha. Nivel basico (A1+A2). Libro del alumno", F.C.Viudez, P. Diaz Ballesteros, I.Rodero, C.Sardinero Franco,SGEL, Madrid 2006. -"Prisma. Comienza. Prisma del alumno", Equipo Prisma, Edinumen, Madrid, 2007. -"Pisanie po hiszpańsku", M. Marzoch, Eremis, Warszawa, 2009. |
Zakres tematów: |
1. Opis osób, rzeczy, miejsc i przedmiotów w czasie teraźniejszym. 2. Opis dnia i zwyczajów. 3. Opis przyrody, zjawisk atmosferycznych. 4. Listy nieformalne. 5. Lista zakupów. 6. Wyrażanie opinii. 7. Zasady interpunkcji. 8. Opis rodziny. |
Metody dydaktyczne: |
1. Omówienie tekstów pod kątem określonych zagadnień. 2. Szczegółowe wyjaśnienie słownictwa. 3. Analiza określonych zwrotów, konstrukcji, użytego słownictwa. 4. Wyjaśnienie pojawiających się zagadnień gramatycznych (użycie czasów, trybów, rodzajnika, zaimków, przyimków). 5. Samodzielne redagowanie określonych form wypowiedzi pisemnych. Praca indywidualna, praca w grupach, z użyciem słownika lub bez. 6. Tłumaczenie zdań/tekstów na język hiszpański. 7. Różnorodne ćwiczenia polegające m.in. na uzupełnianiu luk, przekształcaniu tekstów, wpisywaniu poprawnych form. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa wystawiona na podstawie wyników prac pisemnych oraz pracy studenta podczas zajęć, wyliczana za pomocą średniej arytmetycznej z ocen cząstkowych. Skala oceny końcowej: < 2,76 ndst 2,76 - 3,25 dst 3,26 - 3,75 dst+ 3,76 - 4,25 db 4,26 - 4,75 db+ > 4,76 bdb Ocena z kolokwium ze słownictwa wystawiona na podstawie skali: 75% - 80% => dostateczny (3) 80,5% - 85% => dostateczny plus (3+) 85,5% - 90% => dobry (4) 90,5% - 95% => dobry plus (4+) 95,5% - 100% => bardzo dobry (5) Ocena pracy pisemnej wystawiona na podstawie dziesięciopunktowej skali: 0 - 6,49 => ndst 6,5 - 6,99 => dst 7,0 - 7,49 => dst + 7,5 - 8,49 => db 8,5 - 8,99 => db+ 9,0 - 10 => bdb Częściami składowymi oceny są : 1. Zgodność z tematem (1pkt) 2. Struktura (2pkt) 3. Różnorodność językowa (3pkt) 4. Poprawność językowa (4pkt) Popełnienie błędów w ilości stanowiącej ponad 15% całego tekstu skutkuje uzyskaniem mniej niż 6,5pkt, a co za tym idzie wystawieniem oceny niedostatecznej. |
Uwagi: |
język pisany - Język hiszpański- studia pierwszego stopnia, stacjonarne- I rok, 1 sem. grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.